Jeep Grand Cherokee L je niečo ako BMW X7, len oveľa viac cool. Nemyslíte?

19267

Jeep Grand Cherokee je na trhu s veľkými SUV celkom stabilným hráčom, no jeho súčasná generácia je na trhu už desať rokov, čo je v automobilovom svete obdoba paleolitu. A teda áno, síce sa aj po rokoch drží konkurencie celkom schopne, no aj tak prichádza jeho nástupca – nový Grand Cherokee vo verzii L, čo znamená sedem sedadiel a osemvalec!

Aspoň pre teraz to však vyzerá, že pôvodný Grand Cherokee štvrtej generácie ešte chvíľku zostane na trhu po boku svojho väčšieho brata.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Motoricky zatiaľ bez zmeny

Pod kapotou sa zatiaľ udomácňujú dve pohonné jednotky. Základnou motorizáciou je šesťvalec s objemom 3,6 litra, ktorý poskytuje výkon 213 kilowattov (285 koní). Ten dopĺňa tradične obrovský osemvalec 5,7 HEMI s 262 kilowattmi (351 koňmi). Obe využívajú služby osemstupňového automatu, zaujímavosťou je tu ponuka pohonu len zadnej nápravy. Ak však chcete 4×4, to samozrejme nebude problém.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Najšpičkovejší systém pohonu všetkých štyroch kolies spolieha dokonca na vzduchové odpruženie na zadnej náprave pre zlepšenie prejazdu terénom či na samosvorný diferenciál. Okrem toho je tu aj oveľa viac asistentov, ako predtým: nový adaptívny tempomat s udržiavaním v jazdnom pruhu, čerešničkou na torte je systém nočného videnia aplikovaný na prístrojový panel.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Väčší & hustejší

Piata generácia je ale predsa podstatne iná ako tá terajšia. Predovšetkým je o dosť väčšia – na dĺžku má až 5,2 metra a rázvor narástol na gigantických 3091 milimetrov! Tomu zodpovedá aj dizajnérska snaha zaobaliť ho atraktívnejšieho, no stále impozantného kabáta. Práve tu narážame na proporčné podobnosti s jeho sokom z Mníchova. 

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Grand Cherokee teraz dostal maličký predný previs, pri pohľade z profilu dominuje karosérii predovšetkým ten zadný. Nové je aj spracovanie prednej časti, ktorá dostala ostrejšie rezanú masku chladiča a veľký nasávací otvor v nárazníku, ktorý bude v európskych verziách pravdepodobne hostiť aj poznávaciu značku Cherokee. Vzadu je situácia tradične jeepovská, zadné svetlomety hojne využívajú priehľadnú grafiku a nechýba ani typické lemovanie batožinového priestoru chrómovaným pásikom.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Nový je aj digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,3 palca, infotainment spolieha v nižších špecifikáciách na displej s uhlopriečkou 8,4 palca, za príplatok je k dispozícii 10,1-palcová obrazovka. Okrem hojného použitia digitálnych technológii, Jeep sľubuje aj hojnú priestorovú ponuku. No, hojnú… nazvite si to sami, lebo ja som o niečom podobnom ešte nepočul.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Naozaj oveľa väčší

Za tretím radom sedadiel má totiž zostať batožinový priestor s veľkosťou až 484 litrov! Po sklopení tretieho radu sedadiel tento objem narastie až na 1328 litrov a naozaj si netrúfame povedať, čo za čiernu dieru sa v aute nachádza po sklopení strednej trojice sedadiel.

Zdroj: Jeep
Zdroj: Jeep

Jeep však neupdatoval len elektronickú stránku veci, významné zlepšenie má v Grand Cherokee nastať najmä v použitých materiáloch a kvalite spracovania. Po posledných skúsenostiach s výrobkami od FCA, ako napríklad so skvelým interiérom Alfy Romeo Stelvio, Jeepu nemáme dôvody neveriť.

Na trh sa Grand Cherokee má pozrieť ešte v lete tohto roku (2021), finančnú stránku veci však Jeep ešte oficiálne neprezradil. Keďže však súčasná generácia v dôchodkovom veku a s piatimi sedadlami stojí asi 38 tisíc dolárov, od zbrusu novej a sedemmiestnej by sme nečakali menej, ako 45 tisíc dolárov, čiže asi 37 tisíc eur. Tak čo, dali by ste si povedať?