TEST: BMW X7 | Na vrchole

4661

BMW X7 je z teoretického hľadiska evidentným útokom značky na zámorských zákazníkov. Z praktického hľadiska sa však najväčší Bavorák bije o priazeň majetných Slovákov a snaží sa ich pozornosť odkloniť od etablovaného mamuta Mercedes-Benz triedy GLS. Má však toto SUV nárok na to, aby nieslo číslo radu vlajkovej lode vo svojom názve? Odpoveď je celkom jednoduchá.

Táto veľkostná kategória áut je na európskych cestách stále akýmsi divom. O tom, že tento rozmer nie je ničím výnimočným v Spojených štátoch sa ani nemusíme baviť, no dáva takéto auto zmysel na našich cestách?

Nemyslím si to, no o tom, čo je a nie je predajné na našom trhu nerozhodujem ja, ale ľudia, ktorých mesačný príjem nie je nijak zásadne vzdialený pätciferným sumám. No a ďalším zdanlivo nezmyselným ťahom sa môže javiť motorizácia. Tá je však, naopak, zo všetkého najmagickejšia.

Rovno do tváre

Pokiaľ ohŕňate nos nad narastajúcimi ľadvinkami najväčších modelov BMW, vedzte, že neboli dizajnované preto, aby sa vám nasilu zapáčili. My Európania sme šmrncovní, elegantní a vo všeobecnosti platí, že kto je „na veľko“, ťažšie sa mu hľadajú priatelia. Toto však neplatí v USA či stále dynamickejšie rastúcej Číne.

„Prachy“ a spôsob ako ich ukázať sú v týchto krajinách náboženstvom, do ktorého BMW X7 zapadá ako Marišine nohy do nových čižiem. Obrie rozmery, hromada chrómu, veľké disky kolies a samozrejme, vulgárna predná maska. Toto auto sa primárne nezrodilo z potreby premiestniť 7 členov posádky ľahkým terénom. Áno, dokáže to, no jeho hlavným poslaním je poukázať na prebytok a príťažlivý bonitný charakter bankových účtov majiteľa.

Penthaus

BMW X7 je v interiéri nápadne podobné vlajkovej lodi radu 7. S tou výnimkou, že kým sa zo „sedmice“ dívate ako z rozľahlého bungalovu, z veľkého SUV máte výhľad podobný tomu z poschodovej vily. Je to niečo veľmi známe a povedomé, no s akýmsi nadhľadom navyše. Zaujímavé je, že X7 využíva vo svojom kokpite nový a čistejší dizajnérsky prejav.

Palubná doska zapadá už do novej generácie interiérového dizajnu BMW. Tá sa vyznačuje jednoduchšími tvarmi a vkusnejšie zapracovaným displejom.

Materiály, vôňa kože a atmosféra sú veľmi podobné ako v aktuálne omladenej vlajkovej lodi radu 7, no ubudli hrany a línie. Na stredovom tuneli nájdete rovnaké pole príplatkových sklenených prvkov od Swarovského ako v novom kupé radu 8 či v novej generácii X5 či X6. Jednoducho, v interiéri cítiť dizajnérsky progres a poviem to na rovinu, žiadnemu z modelov BMW nesedia tieto nablýskané prvky viac ako práve najväčšiemu SUV z ponuky.

Za príplatkové sklenené spracovanie radiacej páky, ovládača iDrive, štartovacieho tlačidla a ovládača hlasitosti z balíku Crafted Clarity zaplatíte 672 €.

Obrazovky pre zadných pasažierov sú už len povinnou jazdou na ceste k bláznivo luxusnému pocitu z jazdy. Spolu s panoramatickou strechou, ktorá presvetľuje rozľahlú kabínu, máte pocit dokonalého luxusu.

Sedma do kríža

Nech si už sadnete v kabíne kamkoľvek, neuniká vám zrejmá pointa. Samozrejme, v treťom rade sedadiel sedemmiestnej verzie je priestoru tak akurát pre dospelého pasažiera. Aj ten má však k dispozícii výduchy klimatizácie a nabíjacie konektory typu USB-C, ktoré sa postupne stávajú štandardom naprieč technologickým a automobilovým priemyslom.

Zadné sedadlá sú samozrejme individuálne polohovateľné

Stredný rad sedadiel je logicky najpohodlnejším a najpríjemnejším miestom na cestovanie. Musíte patriť k najväčším ľudom na planéte, aby ste sa cítili v druhom rade stiesnene či inak nekomfortne. Obrazovky taktiež slúžia k tomu, aby ste si pozreli digitálne vysielanie televízie, film na DVD umiestnenom v stredovom tuneli, či sledovali mapu vašej cesty.

Objem batožinového priestoru je 750 litrov s tretím radom sedadiel uloženým v podlahe. Po sklopení druhého radu narastie až na 2120 litrov, no v 7-miestnej konfigurácii z neho zostane približne tretina zo základného objemu.

Pasažieri si môžu dokonca pripojiť slúchadlá a žiť si na ceste dlhej stovky kilometrov v luxusnej bubline. Batožinový priestor má objem 750 litrov so sedadlami tretieho radu uloženými v podlahe. Po ich vyklopení vám však zostane približne tretina. Ani vyše 5,1 metra dlhé luxusné SUV nedokáže eliminovať túto nevýhodu 7-miestnych verzií.

Queen Mary 7

Obával som sa len jedinej veci. BMW sa často nedokáže odpútať od faktu, že nie všetky ich modely musia byť dokonalými jazdeckými strojmi. Vôbec nevravím o tom, že značka nedokáže kombinovať športový charakter s vysokou dávkou pohodlia, no niekedy dokáže byť športový charakter autu jednoducho na príťaž.

Prístrojový panel má rovnakú 12,3-palcovú uhlopriečku ako hlavná obrazovka systému iDrive

BMW X7 si pláva cez nerovnosti a dokonale filtruje cestné nedokonalosti. K tomu vám „šáli“ zrak pri vysokej rýchlosti, ktorá je vďaka tichu na palube a vysokému posedu absolútne nečitateľná. Dynamický vjazd do zákrut si rozmyslíte a auto vás svojím opulentným charakterom a prejavom skôr núti k pokojnej a nonšalantnej jazde.

Tej dopomáha aj motorizácia xDrive40i, ktorá pozostáva z 3-litrového radového šesťvalca. Výkon 250 kW/340 koní padne autu ako uliaty a pôsobí absolútne vyvážene. Viac by bolo priveľa, menej už málo. Vďaka extrémne jemnej kultúre chodu a obrej karosérii je motor „utopený“ v útrobách auta a máte pocit, akoby bol umiestnený vo vedľajšej budove.

Nastavenie výšky vzduchového podvozka má až 5 stupňov

Je to veľmi podobný pocit ako v prípade 12-valcových modelov Rolls-Royce, ale približne len za štvrtinu sumy. Prvé kilometre strávené v meste ma však stáli 17 litrov na stovku, no toto číslo postupne kleslo k 13 litrom. Diaľničná spotreba sa stabilizovala na 12 litroch a mimo mesta spadla na 10. Pri základnej cenovke 85 350 € by vás to trápiť príliš nemalo.

Základná cena modelu – BMW X7 xDrive30d: 84 650 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X7 xDrive40i: 85 350 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 2 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:zážihový, radový
Valce/ventily:6/24
Zdvihový objem [cm3]:2998
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:250(340)/5500 – 6500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:450/1500 – 5200
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:245
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,1
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) [l/100 km]:10,9 – 11,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:750 - 2120
Objem nádrže [l]:83
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2395
Rozmer pneumatík:275/50 R20 W
Dĺžka [mm]:5151
Šírka [mm]:2000
Výška [mm]:1805
Rázvor [mm]:3105

NEPREHLIADNITE: