Jeden liter, 50 koní, 24 rokov, 200 000 km. Koľko dá staré Polo na nemeckej diaľnici?

2537

Volkswagen Polo tretej generácie, inak známe ako Polo 6N (6N1 pred faceliftom, 6N2 po facelifte) prišiel na trh v roku 1994. Po vyše desaťročí priniesol úplne novú karosériu aj nové motory, vrátane toho, ktorý namáha náš obľúbený kanálista TopSpeedGermany na diaľnici.

Toto Polo určite poznáte a možno ste si o ňom aj mysleli, že ide o jeho prvú generáciu, pretože práve táto bola prvou, ktorá sa u nás po páde režimu a rozdelení republiky masovo nachádzala.

Volkswagen oživil legendárne Polo Harlekin. Viete, akú farbu má v techničáku?

Nie je to však tak, ide až o tretie Polo v histórii, ktoré sa ponúkalo v mnohých motorických variantoch. Začínalo sa pôvodne litrovým štvorvalcom prevzatýcm z predchádzajúceho Pola, ktorý dával fantastických 33 kilowattov, ponuka končila 88-kilowattovým GTI-čkom. V roku 1996 bol základný model prepracovaný a obstarožný štvorvalec nahradila úplne nová, hliníková jednotka s objemom 999 centimetrov kubických, ktorá dávala až 37 kW (50 koní). Áno je to tá, ktorá sa objavila aj pod kapotou tejto krásnej Fabie:

Táto Fabia Junior nenajazdila takmer nič. Teraz je na predaj len za pár tisíc!

No ale akú maximálku dala táto jednotka na nemeckej diaľnici? To je presne to, čo chceme všetci vedieť a vidieť! Hoďte nám svoje tipy do komentára na facebooku a skontrolujte, či ste odhadli správne!