Táto Fabia Junior nenajazdila takmer nič. Teraz je na predaj len za pár tisíc!

23491
Zdroj: bazos.cz

Najlacnejšia verzia Škody Fabia prvej generácie, to je v našich konšinách fenomén. Veď všetci máme ešte v živej pamäti jej mohutné, čierne a nelakované nárazníky či príplatky za veci ako dvierka priehradky pred spolujazdcom. Teraz môže byť tento skanzen CZ/SK motorizmu váš!

Na také to piatkové surfovanie internetom je tento inzerát z Bazošu, ako o ňom informoval portál Auto.cz, ako stvorený.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Čo to tu teda máme? Ide o škodu Fabia v príplatkovej striebornej farbe, no v základnom prevedení Junior. To sa ponúkalo výhradne s najslabšími motormi, ktorými bol litrový štvorvalec z Volkswagenu Polo, jednaštvorka s rozvodmi OHV či neskôr notoricky známy trojvalec 1,2 HTP.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Takáto Fabia je pre mňa už na pohľad ako stroj času. Predstavuje obdobie, keď sa koncern Volkswagen, popri iných riešeniach, nebál šetriť aj na tých najzákladnejších veciach.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Pri pohľade spredu si napríklad všimnite spätné zrkadlá, ktoré sú asymetrické (pravé menšie ako ľavé). Kto z vás si ešte pamätá na dôvod, prečo s tým Volkswagen v nultých rokoch strašil na viacerých modeloch? Napíšte nám do komentáru na facebooku!

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Výbava Junior sa mala zapísať do histórie aj ako výbava s najmenším počtom prvkov vôbec. Vzadu nemali byť takéto Fabie vybavené ani platom batožinového priestoru.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Tento kus ho však zjavne má. Pre pamätníkov by som ešte rád upozornil na poťahy sedadiel, ktoré výbava Junior zdieľala s pôvodným základným výbavovým stupňom Classic.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

Volant mal airbag, lebo podľa legislatívy to už bez neho nešlo. Prítomnosť staršieho volantu z Octavie s väčším polomerom však naznačuje, že toto auto nemalo ani posilňovač riadenia.

Zdroj: bazos.cz
Zdroj: bazos.cz

A tu je dôvod! Litrový štvorvalec z nemeckej produkcie je v podstate ten istý motor, ktorý sa dostal aj pod kapotu posledného Trabantu. Vo Fabii dával 37 kilowattov, čo neveľmi ľahkej Fabii stačilo na zrýchlenie z nuly na stovku za 21,9 sekundy. Desivé, všakže?

Za tento balíček zakonzervovanej, nízkorozpočtovej zúfalosti si predajca pýta 89 000 českých korún, čo v prepočte znamená asi 3500 €. Išli by ste do takejto investície? Pozerajúc na stúpajúce ceny klasických Favoritov a embéčiek by to ani nemusel byť zlý nápad!