Najlacnejšia verzia Škody Fabia prvej generácie, to je v našich konšinách fenomén. Veď všetci máme ešte v živej pamäti jej mohutné, čierne a nelakované nárazníky či príplatky za veci ako dvierka priehradky pred spolujazdcom. Teraz môže byť tento skanzen CZ/SK motorizmu váš!
Na také to piatkové surfovanie internetom je tento inzerát z Bazošu, ako o ňom informoval portál Auto.cz, ako stvorený.
Čo to tu teda máme? Ide o škodu Fabia v príplatkovej striebornej farbe, no v základnom prevedení Junior. To sa ponúkalo výhradne s najslabšími motormi, ktorými bol litrový štvorvalec z Volkswagenu Polo, jednaštvorka s rozvodmi OHV či neskôr notoricky známy trojvalec 1,2 HTP.
Takáto Fabia je pre mňa už na pohľad ako stroj času. Predstavuje obdobie, keď sa koncern Volkswagen, popri iných riešeniach, nebál šetriť aj na tých najzákladnejších veciach.
Pri pohľade spredu si napríklad všimnite spätné zrkadlá, ktoré sú asymetrické (pravé menšie ako ľavé). Kto z vás si ešte pamätá na dôvod, prečo s tým Volkswagen v nultých rokoch strašil na viacerých modeloch? Napíšte nám do komentáru na facebooku!
Výbava Junior sa mala zapísať do histórie aj ako výbava s najmenším počtom prvkov vôbec. Vzadu nemali byť takéto Fabie vybavené ani platom batožinového priestoru.
Tento kus ho však zjavne má. Pre pamätníkov by som ešte rád upozornil na poťahy sedadiel, ktoré výbava Junior zdieľala s pôvodným základným výbavovým stupňom Classic.
Volant mal airbag, lebo podľa legislatívy to už bez neho nešlo. Prítomnosť staršieho volantu z Octavie s väčším polomerom však naznačuje, že toto auto nemalo ani posilňovač riadenia.
A tu je dôvod! Litrový štvorvalec z nemeckej produkcie je v podstate ten istý motor, ktorý sa dostal aj pod kapotu posledného Trabantu. Vo Fabii dával 37 kilowattov, čo neveľmi ľahkej Fabii stačilo na zrýchlenie z nuly na stovku za 21,9 sekundy. Desivé, všakže?
Za tento balíček zakonzervovanej, nízkorozpočtovej zúfalosti si predajca pýta 89 000 českých korún, čo v prepočte znamená asi 3500 €. Išli by ste do takejto investície? Pozerajúc na stúpajúce ceny klasických Favoritov a embéčiek by to ani nemusel byť zlý nápad!