Volkswagen Polo Harlekin bol v živote wolfsubrgskej automobilky celkom zaujímavá kategória. Veľa ľuďom pomohol uvedomiť si, ako by vyzeralo predané vozidlo, keby sa zbláznil distribučný systém v automobilke. Teraz je však vďaka Holanďanom späť a my si myslíme, že by mu sériová výroba celkom pristala.
Keď sa Volkswagen Polo generácie 6N1 dostal na trh, ako jeden z prvých Volkswagenov používalo modulárnu platformu. Automobilka začlenila do vozidla modulárne jednotky pozostávajúce z hnacieho ústrojenstva, výbavy, voliteľných doplnkov a farieb. To umožnilo kupujúcim ľahšie ako kedykoľvek predtým špecifikovať hatchback podľa svojich presných preferencií.
Na vizualizáciu týchto štyroch stavebných prvkov vyvinul Volkswagen farebný kód. Modrá znamenala motor a podvozok, žltá výbavu, červená možnosti a zelená farbu laku. Aby Volkswagen zvýraznil svoju novú, prevratnú modulárnosť a fakt, že Polo tieto prednosti ako prvé zosobňuje, vyrobil 20 kusov pestrofarebných Pól (aký je genitív od Polo, neviete náhodou niekto?), ktoré postavili pred vybrané predajne Volkswagenu.
Hádajte, čo sa stalo potom. Ľudia chodili do predajní a chceli jedno také Polo mať aj doma. Boli deväťdesiate roky a napríklad v susednom Česku fičal Šum Svistu a Mumuland, takže sa niet čomu čudovať. Volkswagen preto zareagoval limitovanou edíciou Pola, ktorú nazval Harlekin. Bola limitovaná na 1000 kusov a vyžadovala celkom špeciálny proces výroby.
Komplikovaná výroba
Asi si viete predstaviť, že výroba takéhoto Pola priamo na linke by bola veľmi nákladná a zbytočne komplikovaná. Volkswagen pre produkciu takýchto autíčiek preto spravil presne to, čo by ste čakali: Vyrobil štyri vozidlá, každé inej farby (Pistachio Green, Ginster Yellow, Tornado Red a Chagall Blue), ktoré neskôr ručne preskladali na unikátne Harlekiny.
To znamená, že keď ste si kedysi objednali Harlekina, mohol to byť akýkoľvek zo 4 možných kombinácií. V technickom preukaze ste potom mali zapísanú tú farbu, ktorou bol nalakovaný skelet vozidla (strecha, C-stĺpik a prahy vozidla). Až do momentu, kým prišiel kamión s vašim Polom, ste netušili, ktorý z nich to bude.
V Holandsku sa síce Polo Harlekin nikdy oficiálne nepredávalo, ale medzi fanúšikmi značky Volkswagen ide celkom o kult, preto neprekvapí, že sa jeden z dílerov pustil do takejto nezvyčajnej prerábky. A my musíme povedať len jediné – aj keď ide o dielo nadšenca, podľa nás by takýto experiment Volkswagenu len prospel. Napríklad v 90-tych rokoch to bol taký úspech, že namiesto tisícky kusov ich napokon predali až 3800. A to sa oplatí, nie?