Volkswagen oživil legendárne Polo Harlekin. Viete, akú farbu má v techničáku?

20825
Zdroj: Volkswagen Netherlands

Volkswagen Polo Harlekin bol v živote wolfsubrgskej automobilky celkom zaujímavá kategória. Veľa ľuďom pomohol uvedomiť si, ako by vyzeralo predané vozidlo, keby sa zbláznil distribučný systém v automobilke. Teraz je však vďaka Holanďanom späť a my si myslíme, že by mu sériová výroba celkom pristala.

Keď sa Volkswagen Polo generácie 6N1 dostal na trh, ako jeden z prvých Volkswagenov používalo modulárnu platformu. Automobilka začlenila do vozidla modulárne jednotky pozostávajúce z hnacieho ústrojenstva, výbavy, voliteľných doplnkov a farieb. To umožnilo kupujúcim ľahšie ako kedykoľvek predtým špecifikovať hatchback podľa svojich presných preferencií.

Zdroj: Volkswagen Netherlands
Zdroj: Volkswagen Netherlands

Na vizualizáciu týchto štyroch stavebných prvkov vyvinul Volkswagen farebný kód. Modrá znamenala motor a podvozok, žltá výbavu, červená možnosti a zelená farbu laku. Aby Volkswagen zvýraznil svoju novú, prevratnú modulárnosť a fakt, že Polo tieto prednosti ako prvé zosobňuje, vyrobil 20 kusov pestrofarebných Pól (aký je genitív od Polo, neviete náhodou niekto?), ktoré postavili pred vybrané predajne Volkswagenu.

Zdroj: Volkswagen Netherlands
Zdroj: Volkswagen Netherlands

Hádajte, čo sa stalo potom. Ľudia chodili do predajní a chceli jedno také Polo mať aj doma. Boli deväťdesiate roky a napríklad v susednom Česku fičal Šum Svistu a Mumuland, takže sa niet čomu čudovať. Volkswagen preto zareagoval limitovanou edíciou Pola, ktorú nazval Harlekin. Bola limitovaná na 1000 kusov a vyžadovala celkom špeciálny proces výroby.

Zdroj: Volkswagen Netherlands
Zdroj: Volkswagen Netherlands

Komplikovaná výroba

Asi si viete predstaviť, že výroba takéhoto Pola priamo na linke by bola veľmi nákladná a zbytočne komplikovaná. Volkswagen pre produkciu takýchto autíčiek preto spravil presne to, čo by ste čakali: Vyrobil štyri vozidlá, každé inej farby (Pistachio Green, Ginster Yellow, Tornado Red a Chagall Blue), ktoré neskôr ručne preskladali na unikátne Harlekiny.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

To znamená, že keď ste si kedysi objednali Harlekina, mohol to byť akýkoľvek zo 4 možných kombinácií. V technickom preukaze ste potom mali zapísanú tú farbu, ktorou bol nalakovaný skelet vozidla (strecha, C-stĺpik a prahy vozidla). Až do momentu, kým prišiel kamión s vašim Polom, ste netušili, ktorý z nich to bude.

V Holandsku sa síce Polo Harlekin nikdy oficiálne nepredávalo, ale medzi fanúšikmi značky Volkswagen ide celkom o kult, preto neprekvapí, že sa jeden z dílerov pustil do takejto nezvyčajnej prerábky. A my musíme povedať len jediné – aj keď ide o dielo nadšenca, podľa nás by takýto experiment Volkswagenu len prospel. Napríklad v 90-tych rokoch to bol taký úspech, že namiesto tisícky kusov ich napokon predali až 3800. A to sa oplatí, nie?