Hybridné BMW 5 GT má neuveriteľných 680 koní

782

V BMW vyvíjajú nové hybridné systémy. Budú spájať technológie zvané eDrive a TwinPower Turbo. Nové modely majú mať vysoký kombinovaný výkon, pohon všetkých kolies a elektrický dojazd na vyššej úrovni.

Prvým pacientom tejto operácie je BMW radu 5 GT. Prototyp využíva dva elektrické motory. Jeden je uložený vzadu pracujúc s bližšie nedefinovanou viacstupňovou prevodovkou a ten druhý poháňa predné kolesá cez osemstupňový automat. Čerpajú energiu z 20 kWh batérii uložených v zadnej časti stredového tunela a pod zadnými sedačkami. Ich kapacita pri plnom nabití stačí na 100-kilometrový dojazd.

Tento voz však využíva aj konvenčný spaľovací turbomotor bez bližšej špecifikácie. Odhadujeme to na benzínový štvorvalec alebo šesťvalec. Je namontovaný klasicky vpredu a primárne slúži ako nabíjačka batérii. Avšak pri potrebe maximálneho ťahu sa pripojí k predným kolesám a automobil potiahne silou až 680 koní a 1 015 Nm využívajúc všetky tri motory. Maximálny možný dojazd je vyše 595 km.

K hmotnosti sa BMW nevyjadrilo. Ale už najľahšia verzia “päťkového” Gran Turisma, 520d GT, váži dosť brutálnych 1 915 kg podľa normy DIN. Dodatočná elektrická sústava však musí pridať na váhe ešte aspoň 200 – 300 kg.

Mníchovčania pracujú na novej generácii plug-in hybridnej technológie. Tá bude využívať spaľovací motor prevažne len ako dobíjací prvok.