Dnes sa automobilky predbiehajú v snahe vytvoriť čo najúspornejší, najekologickejší a zároveň dostatočne výkonný motor, ktorý by zákazníkov zaujal. Downsizing, pridávanie turbodúchadiel, variabilný kompresný pomer, či vypínanie radu valcov – to sú technológie, ktoré automobilky využívajú v súčasnosti pri konštruovaní nových agregátov.
Pozornosť sa tento krát dostala japonskej Honde, ktorá tvrdí, že sú schopný vytvoriť motor s dynamickou kubatúrou. V jednoduchom preklade to znamená asi toľko, že táto technológia je schopná pri malej záťaži zmenšiť objem jednotlivých valcov, zatiaľ čo pri väčšej záťaži sa objem valcov zväčší a motor vyprodukuje viacej výkonu. Celá technológia by mala meniť celkový objem motora okamžite a to až v 15 možných úrovniach. Honda tvrdí, že tento systém šetrí palivo a použiť ho možno u všetkých súčasných dvojvalcov, trojvalcov a štvorvalcov. Z tvrdení automobilky ďalej vyplýva, že tento systém by mal byť viac šetrnejší a efektívnejší ako súčasný systém vypínania valcov.
Viacej informácií, žiaľ ani to, či sa táto technológia dostane do sériovej výroby zatiaľ Honda nepotvrdila. Možným problémom by mohla byť finančná náročnosť a životnosť tejto technológie.
V snahe držať krok s technológiou a znižovať náklady Honda konštruuje úplne nový agregát. Ten bude schopný počas prevádzky okamžite meniť zdvihový objem motora.