Honda predstavila nový Civic Type R. Zúrivý Japonec má pod kapotou 320 koní

829

Honda dnes na ženevskom autosalóne predstavila svetu vrcholnú edíciu desiatej generácie modelu Civicu- Type R. S predchádzajúcou generáciou má tá nová spoločný viac-menej len agregát. Aj ten však prešiel úpravami.

Ešte výkonnejší
Dvojlitrový štvorvalec VtEC Turbo je po novom naladený na 320 koní (235 kW). Krútiaci moment zostáva nezmenených 400 Nm. Čo sa však zmenilo je odozva plynového pedálu a ovládateľnosť motora. Pohonná jednotka vrcholnej verzie bude spojená výhradne so šesťstupňovým manuálom. Ten bude disponovať úplne novým systémom “rev matching”, ktorý počas podradenia automatický pridáva medziplyn.

Rovnaký a predsa iný
Honda pri konštruovaní Civicu Type R použila karosériu a podvozok z konvenčného modelu, avšak s malými úpravami. Oproti bežnému Civicu sa zmenila geometria prednej nápravy s hliníkovými ramenami a mechanický diferenciál má vyššiu svornosť. Zosilnené boli aj priečne ramená zadnej nápravy. S podvozkom samozrejme spolupracujú aj adaptívne tlmiče s troma režimami Comfort, Sport a +R. Tie okrem podvozku upravujú aj charakteristiky jazdnej stability, riadenia a odozvy plynového pedálu.

Medzigeneračne Honda zvýšila aj torznú tuhosť karosérie až o 38%. Zásluhu na tom nesie väčší podiel vysokopevnostnej oceli (až 14%) a hliníková kapota. Okrem torznej tuhosti sa toto vylepšenie pozitívne odrazilo aj na hmotnosti karosérie, ktorá je o 16 kilogramov ľahšia.

Extrovertný dizajn
Spomenúť musíme aj vizuálnu stránku vozidla. Už štandardný Civic pôsobí dosť extrovertným dizajnom, ktorý v prípade verzie Type R ešte umocňuje widebody kit, lip predného a zadného nárazníku, krídlo, difúzor a výstupky na zadnej strane strechy.

V interiéri sa s podobne športovým duchom nachádzajú športové sedadlá s červeným čalúnením. Palubnú dosku taktiež zdobia červené dekóry v kombinácii s karbónom.

Honda priznáva, že cieľom bolo vytvoriť čo najlepšie ovládateľný hot-hatch vo svojej kategórii. S tým súvisia napríklad aj krátke dráhy manuálnej prevodovky. Auto vstúpi do predaja už tento rok v lete.

Nový Civic Type R sa pokúsi ovládnuť triedu hot-hatchov s ešte silnejším motorom a dlhým zoznamom vylepšení.