Genesis G70: najmenší zástupca luxusnej kórejskej značky rozhodne zaujme

Kórejská značka Genesis po modeloch G90 a G80 dopĺňa ponuku ďalším luxusným sedanom. A rozhodne má čo ponúknuť!

1672

Podobne ako Toyota, Nissan či Honda, aj kórejská automobilka Hyundai sa prostredníctvom svojej luxusnejšej odnože Genesis snaží postaviť prémiovej európskej konkurencii. Najnovšie nás o tom má presvedčiť športovo ladený sedan G70. Novinku automobilka predstavila len pred pár dňami vo svojom vývojovom centre v Namyangu a tiež na olympijskom štadióne v Soule.

Dynamický vzhľad

Model G70 nadväzuje na väčšie sedany G90 a G80, no inšpiráciu zároveň čerpá aj z minuloročného konceptu Genesis New York Concept.

 

V prednej časti vidíme tradičnú šesťuholníkovú masku chladiča, nad ktorou sa nachádza okrídlený nápis Genesis. Pohľad z profilu odhaľuje svalnaté proporcie vozidla. Na karosérii vidíme viacero chrómovaných doplnkov, vrátane kľučiek dverí.

Dynamický exteriér modelu G70 skrýva platformu s dĺžkou 2835 milimetrov. Samotné vozidlo dosahuje dĺžku 4685 milimetrov, šírku 1850 milimetrov a výšku 1400 milimetrov. Techniku si model G70 požičiava od športového modelu Kia Stinger.

Trojica motorov

Pod kapotou modelu G70 nájdeme dve benzínové, ale aj jednu naftovú jednotku. Vrcholom ponuky je zážihový motor Lambda II 3.3 T-GDI. Vidlicový šesťvalec dosahuje výkon 272 kW (370 koní) a krútiaci moment 510 Nm. To postačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 270 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h potrvá 4,7 sekundy.

Benzínovú ponuku uzatvára motor Theta II 2.0 T-GDI. Prepĺňaný dvojliter ponúkne výkon 185 kW (252 koní), respektíve 188 kW (255 koní) s paketom Sport. Krútiaci moment dosahuje 353 Nm.

Jediným zástupcom vznetových jednotiek je R-FR 2.2 VTG. Turbodiesel s objemom 2,2 litra produkuje výkon 149 kW (202 koní) a krútiaci moment 441 Nm.

Všetky jednotky sú spárované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Čo sa týka poháňania náprav, na výber bude medzi pohonom 4×4 alebo pohonom výhradne zadnej nápravy.

Päť jazdných režimov

Genesis G70 ponúkne až päť rôznych jazdných režimov. Okrem podvozku a motora sa výberom jazdného režimu upraví aj riadenie, ktoré disponuje premenlivým prevodovým pomerom a elektronickým posilňovačom.

Armáda asistenčných systémov

Ďalšou devízou modelu G70 je aj vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti. O posádku sa postará rad asistenčných systémov. Vodiča počas jazdy sníma systém sledovania únavy, pred čelnou zrážkou ochráni funkcia nezávislého núdzového brzdenia s detekciou chodcov. Ďalej sa vo výbave nachádza aj inteligentný tempomat, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu či systém sledovania okolia pri cúvaní.

Svetovú premiéru absolvuje Genesis G70 v decembri na autosalóne v Los Angeles. Do predaja sa novinka dostane už budúci rok avšak len v Severnej Amerike a v Ázii. Záujemcovia z Európy budú musieť počkať pravdepodobne až do roku 2019.