Francúzsky SUV hybrid posiela na kolesá až 500 koní

79

Francúzi sa nejako pochlapili. Najprv Peugeot prišiel s 208, využívajúcou hybridný vzduchový systém, neskôr sa predstavil ľahký a aerodynamický koncept Renault Eolab a včera Citroën Cactus, ktorý vďaka technológii stlačeného vzduchu spotrebúva iba 2 litre na 100 km.

Po troch ultra-úsporných konceptoch prišiel čas na jeden zaujímavejší, pekne ostrý. Vznikol pod záštitou značky Peugeot a nesie pomenovanie Quartz. A síce, keď sa povie slovo ostrý, zvyčajne je to myslené na bežné osobné vozidlo s vyššou dávkou výkonu. V tomto prípade to neplatí, koncept Quartz je totiž SUV. Meria 4,5 metra na dĺžku, 2,06 m na šírku a kvôli váhe je zložený z kompozitných materiálov. Spod blatníkov vykúkajú až 23-palcové disky kolies.

Dizajn Peugeotu Quartz prináša jednoduchú kombináciu oblých línii karosérie a hranatých dizajnérskych detailov. Na vozidle absentuje B-stĺpik a otváranie dvier pripomína nožnice. Vnútro Francúzi volajú i-Cockpit. Je tu malý volant, pádla pod ním, head-up displej a štyri škrupinové sedačky.

Základom pohonného ústrojenstva je 1,6-litrový štvorvalec THP s výkonom 270 koní a krútiacim momentom 330 Nm. Na prednej náprave mu asistuje 115-koňový elektromotor, ktorý pri decelerácii dobíja 400-voltovú batériu. Nachádza sa tu aj druhý elektrický motor, ktorého výkon a funkcie sú rovnaké, len je pripojený k zadným polosiam. Pri vypnutí konvenčného motora je voz schopný prejsť 50 km. Disponuje tiež prepínaním módov, pričom v režime Road využíva len predný e-motor spolu so spaľovacím, pri prepnutí do Race sa zmobilizuje aj zadný a stádo piatich stoviek koní je v pohotovosti.

Aby sa nepovedalo, že Peugeot Quartz je len o výkone, vpredu má nápravové uchytenie typu MacPherson, vzadu je viacramenná náprava. Nechýba samosvor a nastaviteľné vzduchové pruženie od 300 do 350 mm svetlej výšky podvozka.

Koncept Peugeot Quartz sa predstaví 4. októbra naživo v Paríži.

Peugeot predstavuje novú štúdiu zvanú Quartz, ktorá využíva benzínový a dva elektrické motory.