Ford Transit SuperVan je monštrum s 2000 koňmi, ktoré dá stovku pod 2 sekundy

1763

Čoho je veľa, tak toho je príliš. Ford dnes ide bomby – nielen, že oznámili koniec výroby Focusu, ale zároveň predstavili štvrtú generáciu Fordu SuperVan. Dodávky, ktorá bola stvorená na dodávanie len tých najbrutálnejších výkonov. Jeden by povedal že na trati, ale 2000 koní je skôr na priamky. Alebo nie?

Po troch vydaniach stratil Ford SuperVan svoj spaľovací motor, pretože, ako by ste asi čakali, nový SuperVan dostal prívlastok Electric.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

TranSPORTér

Toto štvormotorové monštrum má výkon presne 2 000 konských síl. A prečo, babička moja? No presne na to, aby dosiahlo stovku pod 2 sekundy. Bol vyvinutý v pod záštitou divízie Ford Performance v tajnosti a s pomocou pretekárskych špecialistov STARD, zatiaľ čo dizajn vozdila vznikol v Kolíne nad Rýnom.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Štyri elektromotory napája kvapalinou chladená batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá je menšia ako 68-kWh batéria nedávno predstaveného modelu E-Transit Custom. Je namontovaná v strede auta, kde bývali v predchádzajúcich troch SuperVanoch umiestnené ich motory. To umožňuje optimálne rozloženie hmotnosti a nižšie ťažisko – a vlastne robí zo SueprVanu prvý raz využiteľnú dodávku. Pomocou rýchlonabíjačky možno šťavu do batérie doplniť už o 45 minút.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Ako ste si mohli všimnúť na priložených fotografiách, SuperVan 4 má oveľa agresívnejšiu karosériu ako darcovské vozidlo. Dostal komplexný aero balík s výrazným predným splitterom, svalnatými prahmi a mohutným zadným difúzorom. Vzadu má dokonca tradičné krídlo namontované na streche. Samozrejme, nemôžu chýbať úplne zatmavené zadné svetlá.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Pod agresívnou karosériou je prepracované zavesenie kolies s dvojitým lichobežníkom na prednej aj zadnej náprave. Nielen to, ale najnovší Ford SuperVan má dokonca vpredu aj vzadu pomocný rám odvodený z motoršportu a nové brzdy,  ktoré darovali pretekárske autá. Vnútri má škrupinové sedadlá a kompletnú klietku spolu s najnovším infotainmentom SYNC 4.

Keď už sme pri ňom, dotykový displej orientovaný na výšku poskytuje prístup k piatim voliteľným jazdným režimom: Road, Track, Drag, Drift a Rally. Ozaj, a ešte jeden: “Tire Cleaning Mode”, čiže “Režim čistenia pneumatík”. Po aktivácii to v podstate funguje ako režim na burnouty, teda pálenie pneumatík tak, že jednu nápravu naplno pribrzdí a do druhej pošle všetku šťavu. A to neznie zle na elektrickú dodávku, že?