Tesla Model 3 Performance má vymlátiť všetku konkurenciu. Má však vážny problém

1571

Šéf spoločnosti Tesla často ohlasuje horúce novinky cez Twitter. Výnimkou nie je ani nová Tesla Model 3 Performance, ktorá dostala druhý motor na prednú nápravu. Podľa Elona Muska vymláti na okruhu všetku svoju konkurenciu poháňanú benzínom. To však nie je všetko.

Mmmm…okej, Elon. V šprinte na stovku určite, no na okruhu? Musk dokonca nezostáva pri “bežných” modeloch, ktoré majú Modelu 3 Performance konkurovať. Do úst si berie veličiny ako BMW M3 a v tomto momente tu už končí všetka sranda. Všetci dobre vieme, že Model S P100 zhltne na papieri (a aj v bežnej premávke) tie najväčšie ryby. Na okruhu sa mu však nestíhajú dochladzovať batérie.

Model 3 vs. M3?!

Áno, elektromobily po okruhoch jazdia už aj dnes a niektoré dávajú “na zadok” aj monštrám z vrchu Pikes Peak. Civilné elektromobily však nikdy v tejto disciplíne nezažiarili. Elon Musk ohlásil príchod Model 3 Performance v sobotu cez Twitter a rovno aj so sériou štatistík. V prvom Tweete šéf Tesly uvádza, že výkonný Model 3 s dvojicou motorov zvládne šprint z 0-100 km/h v priebehu 3,5 sekundy, maximálnu rýchlosť 250 km/h a dojazd 310 míľ (496 kilometrov).

V druhom dodáva, že pri výbere všetkej príplatkovej výbavy vrátane sexy diskov, špeciálnej farby, mnohých hračiek a samozrejme kontroverzného Autopilota, bude stáť 78 000 amerických dolárov (niečo cez 66 000 €). Zároveň však dodáva, že je táto cena podobná BMW M3, no Model 3 je o 15% rýchlejší na stovku, má lepšie jazdné vlastnosti a porazí všetko v rámci svojej triedy na okruhu.

V ďalších dvoch tweetoch dodáva, že príplatok za druhý motor pre Teslu Model 3 je rovných 5000 dolárov (4234 €) a dojazd zostáva identický s modelom s dual motor. Šprint na 100 km/h zvládne “len” za 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť vyvrcholí na 224 km/h. Taktiež dodáva, že opcia dual motor je skvelá ako prevencia pred poruchou jedného z dvoch pohonných jednotiek, kedy stále zostáva jeden funkčný na dojazd.

Bohatý týždeň…či mesiac?

Tesla je permanentne vo svetle reflektorov či už v negatívnom slova zmysle alebo pozitívnom. Pozitívne správy sa týkajú samozrejme výkonnej verzie Tesly Model 3 či prekonaním svetového rekordu o ktorý sa postaral Model X, ťahaním lietadla Boeing 787 Dreamliner. Negatívnych správ bolo však viac než dosť a dajme na bok finančné problémy spoločnosti, ktorej chýbajú stovky miliónov dolárov na plnenie svojich plánov.

Polícia v americkom Utahu zaznamenala ďalší prípad nehody Tesly Model S, pri ktorej bol aktivovaný Autopilot. Vyšetrovanie síce objasnilo, že na vine bol vodič a Autopilot nie je vhodný na kompletne autonómnu jazdu, no zlé svetlo bolo vrhnuté na Teslu tak či tak. Druhý problém sa týka Modelu 3, ktorý podľa renomovaného magazínu Consumer Reports, prepadá v testoch brzdenia. Dokonca vykazuje dlhšie brzdné dráhy, než veľký americký pick-up Ford F-150. Elon Musk na tieto správy reagoval prekvapene a pokiaľ sa preukáže akékoľvek pochybenie zo strany magazínu, Tesla si to nenechá pre seba.