Downsizing doľahne aj na novú generáciu Nissanu Z

631

Zatiaľ čo už takmer všetky bežné modely rôznych automobiliek prekonvertovali na prepĺňanie turbodúchadlom, nejaké tie športovo orientované modely si ešte zachovávajú klasiku v podobe atmosféry. Medzi ne patrí napr. Toyota GT86 / Subaru BRZ, Mazda MX-5, Hyundai Genesis Coupé či Nissan 370Z.

Prvé tri využívajú pomerne malé motory, takže s plnením európskych emisných noriem nemajú problémy. Horšie je to v prípade 3,7-litrového motora v Z-kovom Nissane. Na trhu je už od roku 2009 a pomaly sa napĺňa jeho čas. Preto sa zo zákulisia automobilky v súvislosti s novou generáciou šíria správy o nových pohonných jednotkách.

Základným agregátom by mohol byť neprepĺňaný dvojliter, čím by sa cenovo vyrovnal hore spomenutým japonským športiakom. Ďalšou motorizáciou bude údajne taktiež štvorvalec, no k vyššiemu výkonu mu pomôže buď turbo alebo elektrický motor. Ako hybrid by mal priniesť približne 250 koní a 350 Nm pri spotrebe piatich litrov na sto kilometrov. Vidlicový šesťvalec sa však do dôchodku úplne nechystá, ľudia z vnútra hovoria, že sa bude ponúkať na americkom trhu.

Súčasný Nissan 370Z v názve odkazuje na objem svojho motora, avšak pri novej generácii s viacerými motormi zvažujú jednoduché označenie Nissan Z. Kvôli zníženiu nákladov sa očakáva namiesto dvoch karosérii príchod iba jednej – typ targa.

V súčasnosti často skloňované slovo zas útočí. Tentokrát si do hľadáčika vzalo dvojmiestne športové kupé od Nissanu.