Diesel ešte neumiera! Mercedes-Benz to skúsi s naftovým plug-in hybridom

807

Mercedes-Benz v Ženeve odhalil dva plug-in hybridné modely vychádzajúce z triedy C a E. Predprodukčné exempláre kombinujú dieselovú jednotku s elektromotorom.

Naftové pohonné jednotky sú v súčastnosti terčom nielen kritikov, ekológov a politikov, ale aj širokej verejnosti. Niekdajší sen o pohonnej jednotke s malými prevádzkovými nákladmi a miliónovou životnosťou sa po inkasovaní niekoľkých afér začal pomaly ale isto rozplývať. Automobilky si však naftové jednotky nechcú nechať len tak vziať, a preto hľadajú stále nové východiská ako eliminovať emisie, no zachovať výkon a prijateľnú spotrebu.

Svoj plán nám predstavila aj automobilka Mercedes-Benz, ktorá sa rozhodla skombinovať naftovú jednotku s elektromotormi. Plug-in hybridné modely na základoch tried C a E dostali automatickú prevodovku 9G-Tronic spojenú so štvorvalcovou jednotkou OM 654 1,95l, ktorá disponuje hliníkovým blokom a oceľovými piestami pre zníženie vnútorného trenie. Štvrtá generácia vstrekovania common-rail pracuje pri maximálnom tlaku až 2050 barov.

Akumulátor s dojazdom 50 kilometrov

K spaľovacej jednotke je pripojený 90 kW motor vyvinutý spoločnosťou EM-Motive s krútiacim momentom až 440 Nm. Elektromotor sám o sebe ponúkne dojazd až 50 km a maximálna rýchlosť dosahuje 140 km/h. Výrobca sa pohral aj s batériami, ktorých bunky obsahujú lithium, nikel, mangán a kobalt. Vďaka tomu sa podarilo zvýšiť kapacitu z 22 na 37 Ah pri zachovaní totožných rozmerov. Batéria je tak schopná uchovať až 13,5 kWh energie a nový domáci wallbox ju doplna nabije pri výkone 22 kW za dve hodiny. Nabíjanie z tradičnej elektrickej sústavy potrvá 7 hodín. Celý systém by mal autu dodávať krútiaci moment o sile 700 Nm už od 1400 ot./ min.

Jazdný režim do každej situácie

Vodičovi bude samozrejme k dispozícii hneď niekoľko voliteľných jazdných režimov. Okrem základného, kedy sú k dispozícii všetky funkcie, tiež elektrický E-Mode (najmä pre jazdu v meste), E-Save (chráni nabitú batériu pre neskoršie použitie) a v neposlednom rade režim Charge (dobíja batériu za jazdy). Nové hybridy dostanú aj systém Eco Assist, ktorý učí vodiča jazdiť úsporne a k svojej činnosti využíva dáta z navigácie, dopravné informácie a tiež radary a kamery.

Prvé modely s dieselovým plug-in hybridom sa do predaja dostanú už koncom leta. Výrobca samozrejme počíta s nasadením novej jednotky aj v ďalších modeloch. Dočkáme sa tiež Advanced wallboxu, ktorý zvládne nabíjanie hneď dvoch áut naraz.