CUPRA Tavascan odhalený, boli sme pri tom! Prvé elektrické SUV ponúkne až 340 koní

1293
" "

Španielska Cupra odhalila ostré krivky úplne nového modelu. SUV kupé s názvom Tavascan je na elektrinu a výkonom nezaostáva ani náhodou.

340 koní v špecifikácii VZ. Také je to najatraktívnejšie číslo týkajúce sa úplne nového modelu, ktorým Cupra plánuje útočiť na emócie zákazníkov.

Mimochodom, toto číslo je spomedzi sériových modelov najvyššie. O zábavu by teda núdza nemala byť.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Platforma na maximum

Najnovší prírastok stojí na modulárnej koncernovej platforme MEB po boku Volkswagenov ID.4 a ID.5, a aj Škody Enyaq iV. Cupra Tavascan je vo vrcholnej špecifikácii najvýkonnejší zo všetkých. 340 koní vo verzii VZ pochádza z dvoch elektromotorov, ktoré poháňajú dokopy všetky kolesá.

Menej výkonná verzia s pohonom zadných kolies poskytne 286 koní, čo je oproti platformovým príbuzným tiež vysoké číslo.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

S dĺžkou 4644 milimetrov sa radí nad ID.5 a šírka predstavuje 1861 milimetrov.

Splnený sen

Presne tak označuje automobilka sériovú verziu Tavascanu. Ten vychádza z konceptu predstaveného v roku 2019 a zmenilo sa toho len málo. Najväčšou novinkou sú pravdepodobne trojuholníkové svetlá, ktoré chce automobilka spraviť súčasťou celého svojho modelového radu. Netreba spomínať, že fungujú na princípe LED Matrix a na prekvapenie, svietiace je aj logo.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Predný nárazník má veľmi ostré tvary a dizajnéri spravili maximum, aby podporili aj aerodynamiku vozidla. Línie SUV kupé pôsobia športovo a pomáhajú znižovať odpor vzduchu. Zboku dominujú dizajnu aj 21-palcové disky kolies, ktoré sú najvyšším rozmerom dostupným v Tavascane. Konceptu troch trojuholníkov zostáva Cupra verná aj vzadu na koncových svetlách.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Šport od základu

Interiéru auta dominuje palubná doska s veľkým 15-palcovým displejom multimédií a relatívne malým virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 5,3 palca. Ten prvý môžeme poznať z čerstvo predstaveného Volkswagenu ID.7, ten druhý zas napríklad zo Škody Enyaq iV.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Hlavným ťahúňom sú ale škrupinové sedadlá, ktoré automobilka ponúkne už v základe. Časom pribudnú aj špeciálne sedadlá CUP. V batožinovom priestore môžete počítať s objemom 540 litrov.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

VZ, to je 340 koní

O výkone sme už hovorili. Najvyššia špecifikácia VZ poskytne zadný elektromotor s výkonom 210 kW a predný s výkonom 80 kW. Systémový výkon predstavuje (a tu sa nesnažte o matematiku) 250 kW s najvyšším krútiacim momentom 545 Nm vzadu a 134 Nm vpredu. V praxi to bude znamenať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Za spomenutie stojí aj takmer dokonalé rozloženie hmotnosti. Medzi nápravami je rozdelené v pomere 49:51 a vzhľadom na to, že ide o elektromobil, s ťažiskom uloženým nízko má Tavascan všetky predpoklady byť zábavným autom.

Zdroj: Cupra
Zdroj: Cupra

Čo sa týka dojazdu, Cupra Tavascan silno odkazuje na svoj pôvod v koncerne. S batériou s kapacitou 77 kWh a pohonom zadných kolies dokáže prejsť na jedno nabitie až 550 kilometrov. Vďaka nabíjaciemu výkonu 135 kW dokáže nabiť 100 kilometrov dojazdu za 7 minút a z 10 na 80 % sa nabije za menej ako pol hodiny.