Cupra Formentor je koncept SUV, z ktorého vám potečú sliny

1522

Cupra Formentor je malou ochutnávkou toho, do akých vecí sa chystá pustiť rýchle krídlo španielskej značky. Už aj na bežnom modeli Tarraco či v minulosti na Leone Cupra boli badateľné svojské rebélie SEAT-u v rámci koncernu.

Nový koncept je len ďalším dôkazom svojhlavosti o odhodlanosti značky. Štúdia Cupra Formentor je nižšia ako sériový model Cupra Ateca, čo zvýrazňuje jej športový charakter. Vizuálne ťažisko karosérie je posunuté viac smerom dozadu, čo spolu s akcentovanou dĺžkou kapoty umocňuje športové proporcie karosérie.

Robustnosť a ľahkosť

Dvojfarebné lakovanie karosérie je reminiscenciou robustného terénneho vozidla, no dizajn esteticky odľahčuje siluetu vozidla. Na rozdiel od odolného vyhotovenia tradičných SUV má Cupra Formentor úhľadný, elegantný dizajn.

Dojem vysokej kvality posilňujú vzájomne prepojené zadné svetlá, dodávajúce charakteristický vzhľad zadnej časti karosérie. Ušľachtilý celkový vzhľad štúdie dotvára exkluzívny matný petrolejovo modrý lak.

„Výrazný dizajn štúdie CUPRA Formentor je založený na perfektných proporciách, výrazných líniách, modelovaných plochách a elegantnej farebnej koncepcii. Som presvedčený, že CUPRA Formentor vyvoláva nefalšovanú túžbu,“ tvrdí Alejandro Mesonero-Romanos, riaditeľ dizajnu.

Ergonomické nebo

Pri otvorení dverí sa rozsvieti uvítacie osvetlenie, ktoré zvýrazní kožený športový volant a škrupinové sedadlá. Kokpit doslova obopína vodiča a spolujazdca vpredu, horizontálne členený prístrojový panel plynulo prechádza do výplní predných dverí. Prvky z tmavého chrómu a lesklé čierne akcenty dodávajú kabíne vzhľad premium. Karbónové operadlá škrupinových sedadiel symbolizujú ľahkosť a športový charakter.

Všetky dôležité informácie sa vodičovi prehľadne zobrazujú na digitálnom združenom prístroji, navigačný systém má panoramatický dotykový displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10”). Tento displej, odsadený od hornej časti prístrojového panelu, súčasne slúži na ovládanie množstva funkcií vozidla a digitálnej konektivity posádky.

Futurizmus

Kombinácia vysokého výkonu prepĺňaného benzínového motora TSI s veľkým krútiacim momentom podporného elektromotora vytvára pohonné ústrojenstvo, ktorým Cupra Formentor prekonáva očakávania vodiča v oblasti výkonnosti.

Krútiaci moment hybridného pohonu so systémovým výkonom 180 kW (245 k) sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky DSG. Elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál v kombinácii s inteligentným vyladením podvozka s adaptívnymi tlmičmi DCC umožňuje optimálnu trakciu bez ohľadu na povrch cesty a štýl jazdy. K vynikajúcej ovládateľnosti prispieva aj progresívne riadenie.

Už o pár dní

Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii s relatívne veľkou kapacitou, ktorá sa dá nabíjať aj z vonkajšieho zdroja, má Cupra Formentor dojazd s rýdzo elektrickým pohonom do 50 km podľa novej metodiky WLTP  (čo predstavuje ekvivalent približne 70 km v cykle NEDC).

Cupra Formentor bude mať premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne, kde bude mať verejnosť možnosť po prvý raz vidieť štúdiu, poskytujúcu výhľad na budúcnosť športovej značky.