Čínska automobilka GAC má vlastné elektrické Ferrari!

634
Zdroj: GAC Motor

Čínsky značka GAC, zodpovedná za športové autá SSR, môže poriadne nalomiť trh s elektrickými superšportami. S podozrivou podobnosťou s Ferrari 458 a vlastnosťami od Rimac Nevera má cenu, pri ktorej si vlastne budete myslieť, že auto je zadarmo.

Nemá ich kto zastaviť. Čínsky priemysel je nepretržitý vodopád modelov, prezentácií a vozidiel, ktoré často prekvapia. Preto zobrali to najzaujímavejšie od iných výrobcov, spravili remix a práve GAC Aion Hyper SSR ponúkli do predaja na svoj lokálny trh.

Zdroj: GAC Motor
Zdroj: GAC Motor

Toto elektrické superauto s výkonom 1 207 koní dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 1,9 sekundy, čo sú čísla typické pre oveľa drahšie autá. Rimac Nevera, Pininfarina Batista či Lotus Evija, ktorých ceny sa pohybujú okolo dvoch miliónov eur, sú asi desaťkrát drahšie ako model GAC, ktorý sa v prístupovej verzii predáva za 166 500 eur.

Zdroj: GAC Motor
Zdroj: GAC Motor

Podľa GAC ​​a jej podznačky Hyper je čas zrýchlenia pod 2 sekundy stále platný, aspoň pre dva z troch dostupných modelov. Ich katalógový rad začína vstupnou úrovňou SSR, ktorá má cenu uvedenú vyššie. Tento model má rovnakú hnaciu sústavu ako ostatné dva modely radu, ponúka výkon 1 207 koní a krútiaci moment 1 230 Nm, hoci na stovku potrebuje 2,3 sekundy.

Zdroj: GAC Motor
Zdroj: GAC Motor

Maximálka nepoteší

Model so zrýchlením na 100 km/h za 1,9 sekundy nesie názov SSR Speed. Jeho cena je 180 000 eur, pričom existuje ešte vyššia možnosť. Tá je rovnako rýchla, no sľubuje ešte lepší výkon na trati vďaka nastaveniu podvozku zameranému viac na výkon. Táto verzia stojí 218 000 eur a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, pričom na plné nabitie 75 kWh batérie dokáže prejsť 506 kilometrov.

Zdroj: GAC Motor
Zdroj: GAC Motor

Dizajn modelu Aion Hyper SSR sa výrazne podobá na Ferrari 458. Napriek svojej podobnosti má SSR nezvyčajný detail na spodnej časti dverí, kde sa stretávajú s blatníkom. Dvere sa otvárajú smerom nahor v línii McLarenu a vozidlo má aktívny zadný spojler, ako napríklad Formula 1 DRS, ktorý sa stáva čoraz  populárnejším na mnohých súčasných superšportoch.

Zdroj: GAC Motor
Zdroj: GAC Motor

Celá karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien a prispieva k jeho nízkej hmotnosti, hoci informácie o váhe vozidla nie sú dostupné. Vo vnútri si môžu vodiči užiť vyhrievané sedadlá a ventiláciu. K dispozícii je 14,6-palcový dotykový displej a kompaktný 8,9-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, ktorý je viditeľný nad robustným, obdĺžnikovým volantom. Európske značky sa v súčasnosti SSR neboja, ale ak sa Číňania rozhodnú priniesť toto vozidlo do Európy, budú mať silného súpera, na ktorého budú musieť reagovať.