Cadillac CTS-V: najväčší motor v triede

992

Nie je tomu tak dávno, čo sme spoznali stredne veľký výkonný sedan a kupé ATS-V ako konkurentov BMW M3/M4 a Mercedesu-AMG C 63. Tam Američania zvolili zlatý stred medzi rivalmi, čo sa týka objemu motora. Pri väčšom modeli to však neplatí, CTS-V profituje z najväčšieho a najvýkonnejšieho motora spomedzi konkurencie, pokiaľ ide o vozy predávané na území Európy.

Novému Cadillacu CTS-V športovosť exteriéru nemožno odoprieť. Vďaka inštalácii množstva vzduchových prieduchov, vzdušnejšieho predného nárazníka, karbónovej kapoty, zadného difúzora či kvarteta výfukových koncoviek je hneď na prvý dojem jasné, že ide o poriadneho bitkára. Športový celok ešte dotvára predné i zadné karbónové krídlo.

Tam, kde európske automobilky bojujú za nižšie emisie a prinášajú menšie motory, Amerika nestráca svoju tvár. To znamená “nedownsizovaný” 6,2-litrový vidlicový osemvalec s mechanickým kompresorom, priamym vstrekovaním paliva a aktívnym manažmentom vstrekovania (deaktivácia valcov). Inžinierom sa z neho podarilo dostať výkon až 650 konských síl a 855 Nm krútiaceho momentu. To umožňuje tomuto horúcemu sedanu zrýchliť z 0 na 96 km/h za úbohé 3,7 s, pričom maximálna rýchlosť je viac než 320 km/h.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný prostredníctvom klasickej automatickej prevodovky s ôsmimi stupňamii, o ktorej Cadillac hovorí, že je porovnateľne rýchla ako dvojspojka či poloautomat. Predná náprava je viacprvková typu MacPherson, vzadnej časti sa nachádza päťprvkové zavesenie. Jazdné vlastnosti ďalej vylepšujú magnetické tlmiče, brzdná sústava Brembo a pneumatiky Michelin Pilot Super Sport so šírkou 241 mm vpredu a 254 mm vzadu. Navyše bola torzná tuhosť oproti bežnému modelu CTS vylepšená až o 25 %.

Predaj rivala BMW M5 a Mercedesu-Benz E63 AMG sa začne behom budúceho roka v lete.

Americký sedan vyššej strednej triedy, Cadillac CTS-V, sa púšťa do konkurenčného boja s výhodou veľkého motora.