BMW predstavuje rad M8 GranCoupé, aby ste už nikdy nepotrebovali M7

2232
BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS

Motoristickí nadšenci kričia po vysokovýkonnom rade 7 už asi toľko rokov, koľko som nažive. BMW ich však nikdy nevypočulo. Až doteraz: Dámy a páni, privítajte nové BMW M8 GranCoupé a M8 GranCoupé Competition, vďaka ktorému už svet nikdy nebude potrebovať rýchlejšiu sedmičku.

Podobne ako dvojdverový variant BMW M8, aj tento prichádza na trh poriadne naložený. Poďme sa bližšie pozrieť, čo sa pod príťažlivou siluetou skrýva!

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Verte mi, že ten 4,4-litrový TwinTurbo osemvalec potrebuje veľa vzduchu, preto tie nozdry!

Über-Coupé-Sedan

M8 GranCoupé a M8 GranCoupé Competition vstupujú do územia, ktoré doteraz patrilo napríklad Mercedesu-AMG GT63S či zakladateľom segmentu, Porsche Panamera. A vstupuje doň naozaj štýlovo: Pod kapotou nachádzame vysokootáčkový, 4,4-litrový, dvakrát prepĺňaný osemvalec do V s výkonom 441 kW (600 koní) v “civilnej” verzii, v tej šialenejšej Competition potom ponúkne až 460 kW (625 koní). V jednom aj druhom prípade putuje tento náklad sily cez osemstupňovú automatickú prevodovku M Steptronic na všetky štyri kolesá. Aký náklad? Aha, masívnych 750 Nm.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Vytiahnuté blatníky a štyri koncovky výfuku s difúzorom dojmu len pomáhajú.

O to, aby auto vedelo, ktorou labkou má aktuálne hrabať, sa stará pohon všetkých štyroch kolies M xDrive s aktívnym M diferenciálom na zadnej náprave. V praxi to znamená, že si viete zvoliť pohon všetkých štyroch kolies alebo pohon všetkých štyroch s vyššou preferenciou zadnej nápravy. Alebo môžete vypnúť celý stabilizačný systém DSC. V tomto prípade ide všetok výkon len na zadok a vy sa musíte riadne snažiť.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Inak povedané: žeriem ju. Je to kus nádherného auta!

Povinná technologická jazda

Ako kedysi povedal Spider Man: “S veľkou silou prichádza veľká zodpovednosť. ” Preto sa o manévrovateľnosť novej M8 GranCoupé stará posilňovač riadenia M Servotronic. M-kový brzdový systém zasa ponúka možnosť dvoch nastavení chodu brzdového pedála, podobne ako nedávno predstavené X5 M a X6 M.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
S predĺžením rázvoru o 200 milimetrov sa silueta novej osmičky krásne stabilizovala.

M8 GranCoupé narástlo až o 200 milimetrov v oblasti rázvoru, takže ponúka plnohodnotné sedenie pre štyroch veľmi vystrašených a piateho naozaj vystrašeného jedinca na krátke trasy. V batožinovom priestore potom ponúkne nezanedbateľných 440 litrov priestoru, pričom zadná lavica je delená v pomere 40:20:40, takže BMW myslí aj na vaše lyžovačky v Aspene.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Vzadu bude plnohodnotný priestor pre dvoch ľudí, ako núdzové sedadlo viete využiť ešte stredný diel lavice.

Chcete vedieť, ako sa odrazila táto paráda na hmotnosti auta? M8 GranCoupé váži len o nejakých 70 kilogramov viac ako kupé.

Z nuly na stovku za nič

Žijeme celkom krásne časy: reálne sa vyrába a predáva vec, ktorá dokáže z nuly na stovku vystreliť štyroch pasažierov za 3,3 sekundy, vo verzii Competition to dokonca zvládne o desatinku menej – 3,2 sekundy. Z nuly na 200 km/h ste potom za 11,2 sekundy.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Pre vodiča sa v interiéri novej M8 GranCoupé veľa nemení. Teda, len ak presadá z verzie kupé.

Zrýchľovať bude v nesprávnej verzii do 250 kilometrov za hodinu, v tej správnej, ktorú vy chcete, až do 305 km/h. Preto príde vhod, že v pakete Competition si ju môžete užiť aj v špeciálnych jazdných režimoch podvozka pre prípad naozaj špecifickej nálady: TRACK, ROAD a SPORT.

BMW M8 GranCoupé AUTOGRÁTIS
Nie je to náhodou najkrajšia silueta na trhu?

Slovenské ceny novej M8 GranCoupé a M8 GranCoupé Competition ešte nie sú známe, v USA sa však majú pohybovať okolo 130 000 dolárov za štandardnú verziu, 143 000 dolárov si pripravíte za paket Competition.

O.K., dosť bolo čísiel. Pokochajte sa radšej nad najnovším M-kom v oficiálnom videu:

NEPREHLIADNITE:

 

Zdroj: BMW Press, motor1