Na legendárnej Severnej slučke neustále prebiehajú testovacie jazdy prototypov nadchádzajúceho pravdepodobne najlepšieho M-kového Bavora dnešnej doby. Že prečo, keď to bude práve najslabší model v ponuke? No z jednoduchého dôvodu – váha. Vďaka nižšej hmotnosti sú aj M3/M4 oproti M5 považované za oveľa šoférskejšie a lepšie ovládateľné autá. A teraz si predstavte, že M2 bude oproti M3 ľahšia o zhruba 100 kg (~1400 kg).
Samozrejme, jej výkon nebude atakovať 431 koní, aby posvätná M3 zostala nedotknutá. Oproti súčasnému výkonovému vrcholu, M235i, sa však stajňa rozšíri až o 44 koní na celkových 370 k (272 kW). Túto silu spolu s krútiacim momentom 465 Nm by mal produkovať šesťvalcový benzínový trojliter N55 s jedným twin-scroll turbodúchadlom. Krátkodobo bude tiež schopný pozdvihnúť krútiaci moment na rovných 500 Nm. Čas akcelerácie 0-100 km/h by sa mal taktiež skrátiť na 4,4 sekundy a maximálka sa po odblokovaní bude driapať nad 270 km/h. O prevodovkách kolujú všelijaké informácie, niektoré zdroje hovoria o výlučne manuálnej skrini. Podľa zvuku vo videu však usudzujeme, že BMW si neodpustí príplatkovú dvojspojkovú prevodovku DCT.
Ako je na pravé vozidlá BMW M zvykom, očakáva sa masívny, rozšírený bodykit. Jeho súčasťou bude predný splitter s veľkými nasávačmi, poriadny zadný difúzor a štvorica výfukových koncoviek podčiarkujúc vrcholné postavenie M2 v rámci dvojkového radu.
BMW M2 si to namieri presne proti stuttgartskému sedanu CLA 45 AMG a ak sa pošťastí, tak aj proti Audi RS3 Sedan. Proti nim síce stratí výhodu zadného páru dverí, ale to vykompenzuje krajšími líniami skutočného kupé. Cena by sa taktiež mala blížiť konkurencii začínajúc niekde nad 50 tisícmi eur. Oficiálnej premiéry by sa M2 mala dočkať už o necelé štyri mesiace na frankfurtskom autosalóne.
Nástupca BMW 1 M Coupé klope na dvere čoraz intenzívnejšie. Posledné správy hovoria o výkone až 370 koní a príchode už začiatkom jesene.