BMW M5 si prežilo za poslednú dekádu ohromné množstvo zmien. V novom miléniu sa pod kapotu mníchovského expresu nedostal motor s menším počtom valcov, ako osem. Ktorý z nich však znel najlepšie? E39, E60, či G30? Nie, to nie sú názvy kopíriek od HP…
Fantóm medzi ikonami
Ide asi o najnetypickejšie ikony v automobilovom priemysle. Kým známe firmy ako Porsche 911 a Mercedes-Benz SL spoznáte na prvý pohľad, M5 si pokojne môžete pomýliť s nudným naftovým sedanom. Presne toto je najúžasnejšou vlastnosťou BMW M5. Na povrchu bežný sedan…
…a pod kapotou beštia!!!
Spomenúť len generácie ktoré si vypočujete vo videu, najstaršia E39 má od kapotou benzínovú V8 s výkonom 294 kW/400 koní. Okej, dnes má 400 koní už aj Volvo XC90. Stále ide však o brutálnu porciu výkonu a okolo roku 2000 ľuďom podobné cifry vykrúcali krkom.
Najväčším zvieraťom nižšie prezentovaného tria je generácia E60. Nemcom preplo v bedni a napchali pod kapotu rodinného sedanu V10 s výkonom 367 kW/500koní. Pekné okrúhle číslo, to rozhodne je. Vážení, týchto 500 koní však produkoval motor bez turba, či iného dopingu a s objemom rovných 5 litrov. K bláznivým výkonom a orgazmickému zvuku dopomáha aj obmedzovač na hranici neďaleko 9 000 ot./min.
…viete čo, dosť už rečí. Vypočujte si tri generácie BMW M5 posledných dvoch dekád a zhodnoťte sami. Ja osobne by som sa upísal……….banke, za M5 E60 pred domom.