Autosalón FRANKFURT 2017 | Mercedes-AMG odhalil štúdiu Project One s výkonom až 1000 koní

Dvojmiestny hyperšport Mercedes-AMG Project One prináša techniku zo sveta Formuly 1 na bežné cesty.

333

Po dlhých mesiacoch čiastočného odhaľovania a hrania sa s tieňmi nám Mercedes konečne odhalil štúdiu Project One. Hyperšport prichádza s jasným cieľom, priniesť techniku a pohonné jednotky z Formuly 1 na bežné cesty. Automobilka už skôr potvrdila, že koncept Project One bude hlavnou hviezdou práve prebiehajúceho autosalónu vo Frankfurte. Toto načasovanie súvisí aj s oslavami 50. výročia pôvodnej spoločnosti AMG.

Plug-in hybridné ústrojenstvo

Mercedes-AMG Project One dostal unikátne pohonné ústrojenstvo. Pod kapotou konceptu nájdeme plug-in hybridný pohonný systém. Ten využíva prepĺňaný vidlicový šesťvalec s objemom 1,6 litra, pričom turbodúchadlo roztáča elektromotor.

Priamo na kľukový hriadeľ benzínového motora sa napája elektromotor, ktorý pomáha pri akcelerácii. Vďaka tomu má byť len na zadnú nápravu prenášaný výkon cez 500 kW. Ďalšia dvojica elektromotorov, z ktorých každý disponuje výkonom 120 kW, sú určené pre predné kolesá, ktoré budú roztáčať a v príprade potreby aj brzdiť.

1000 koní

Celkovo je tak výkon štúdie Project One cez 740 kW (1000 k). Vozidlo po technologickej stránke dostalo aj inteligentný pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii s osemstupňovou prevodovkou AMG Speed Shift. Akcelerácia z 0-200 km/h zaberie necelých 6 sekúnd a maximálna rýchlosť má presiahnuť 350 km/h

Keďže sa jedná o hybrid, k dispozícii bude aj možnosť čisto elektrického pohonu s dojazdom približne 25 kilometrov.

Zavesenie push-rod

Mercedes-AMG Project One si okrem pohonnej jednotky od monopostov požičal aj technológiu podvozku. Štúdia využíva zavesenie typu push-rod vpredu aj vzadu. Za zmienku stoja aj desaťlúčové disky kolies skonštruované z hliníkovej zliatiny a uhlíkových vláken.

Aerodynamický tvar

Samostatnou kapitolou je špeciálne navrhnutá karoséria. Cieľom bolo dosiahnuť tie najideálnejšie aerodynamické vlastnosti vozidla pri vysokých rýchlostiach a zaistiť čo najlepšie chladenie pohonného systému.

Minimalistický interiér

Interiér vozidla je maximálne minimalistický. Samotná automobilka ho označila ako kokpit monopostu upravený pre dvoch pasažierov. Tomu sa približuje aj prevedenie volantu. Čo sa týka výbavy samozrejmosťou bude klimatizácia, elektrické okná aj zadná kamera, keďže vozidlo nemá zadné okno. Vodičovi pri jazde poslúžia aj dva 10-palcové displeje infotainmentu.

Výroba tohto modelu prebehne len v obmedzenej sérii 275 kusov. Pričom za každý si automobilka od záujemcov opýta astronomických 2,27 milióna eur.