Audi Q7 e-tron má ultranízku spotrebu

1060

Podľa vyjadrenia samotnej značky je Audi Q7 e-tron svetovo prvým plug-in hybridným automobilom s naftovým šesťvalcom a pohonom všetkých kolies. Možno že je, ale tých podmienok je toľko, že je to v podstate nezaujímavé. Podstatne interesantnejšia je však technika pod kapotou tohto nemeckého SUV.

Hybridný e-tron používa spomenutý vznetový vidlicový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý produkuje 190 kW (258 k) a až 600 Nm. Agregát je spárovaný s klasickou automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami, ktorá poháňa všetky štyri kolesá cez systém quattro rozdeľujúc krútiaci moment podľa potreby jednotlivo na každé koleso. V tomto automate je integrovaný elektrický motor s výkonom 94 kW (128 k) a 350 Nm, ktorý získava šťavu zo vzadu uložených batérii s kapacitou 17,3 kWh. Kombinovaný maximálny výkon je tým pádom až 275 kW (373 k) a 700 Nm, čo značí príjemnú dynamiku 0-100 km/h za 6 sekúnd.

Za bežných podmienok Q7 e-tron štartuje s vypnutým šesťvalcom a akcelerácia prebieha výlučne za pomoci elektromotora. Po silnejším stlačení plynu a prekonaním určitého odporového bodu začne bežať aj diesel. V čisto elektrickom režime toto SUV zvládne prejsť 56 km. Na zvyšných 44 zo 100 km ale musí začať spaľovať, čím vygeneruje papierovú priemernú spotrebu len 1,7 l/100 km. Realita bude pravdepodobne vzdialená od tejto hodnoty, stále by to však malo byť veľmi priateľné číslo. Navyše poteší aj kombinovaný dojazd, ktorý činí až 1 410 km.

Audi Q7 e-tron dorazí na trh budúci rok na jar.

Vlajková loď Audi medzi SUV bude dostupná aj ako naftový plug-in hybrid. A to veľmi úsporný.