Audi prologue Avant ako vízia najluxusnejšieho kombi

804
" "

V októbri uplynulého roka Ingolstadt predstavil svoju víziu, ako by podľa nich malo vyzerať luxusné štvormiestne kupé s výkonným motorom. Začiatkom roka na Veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky v Las Vegas (CES 2015) Audi znova predstavilo koncept prologue, tentokrát však posilnený o elektromotor a s pridaným autopilotom. Tretí derivát sa nesie v štýle kombi s úsporným naftovým hybridom. Toľké prepracovanie jedného konceptu môže znamenať príchod vlajkovej lode v podobe Audi A9 v blízkej budúcnosti.

Mohlo by, neboli by sme proti. Veď taký Mercedes-Benz triedy S Coupé v rámci “nemeckej svätej trojky” nemá konkurenta a celkom sa mu darí. A navyše takéto kombi by to mohlo pekne osoliť triede CLS Shooting Brake, aj keď je Audi o niečo väčšie. Nech sú zámery Audi do budúcnosti akékoľvek, poďme si predstaviť koncept Audi prologue Avant.

Cestný koráb
S dĺžkou 5,11 m, šírkou 1,97 m, výškou 1,4 m a s rázvorom dlhým až 3,04 m ide o masívny kus luxusného kombi. Avant je o niečo väčší od kupé, predovšetkým má však o trojicu dverí naviac. Táto štvormiestna loď je navyše agresívnejšie tvarovaná, hlavne v oblasti predného nárazníka, kde sú uložené svetlá s technológiou Matrix Laser. Upravené sú aj zadné partie s LED svetlometmi a športovejšie pôsobiace päťlúčové disky majú priemer až 22”.

Vznetový hybrid
Dvojdverový koncept bol poháňaný benzínovým štvorlitrom s dvomi turbami, po úprave predstavenej na CES v Nevade mal naviac aj elektromotor. Praktickejší prologue Avant využíva naftový šesťvalec s objemom 3,0 litra, ktorému taktiež pomáha v prevodovke integrovaný elektrický motor. Konvenčný agregát je schopný vyvinúť 260 kW (354 k), elektromotor stačí na rovných 100 kW (136 k) a ich spoločný výkon je až 335 kW (455 k) a 750 Nm. Permanentný pohon quattro a osemstupňová automatická prevodovka sú samozrejmosťou v takomto luxusnom vozidle.

Z pohľad využívania hybridnej sústavy je prologue Avant schopný dosiahnuť stovku z pokoja za 5,1 sekundy. Disponuje aj možnosťou plne elektrického režimu, v ktorom dokáže prejsť 54 km pri plnom nabití 14,1 kWh batérii. Za bežných podmienok je kombinovaná spotreba len 1,6 l nafty/100 km.

Jazdný pôžitok ovplyvňuje adaptívny vzduchový podvozok s ľahkými päťramennými lichobežníkovými konštrukciami na oboch nápravách a tiež natáčanie zadných kolies. Tie sú ovládané prídavným elektromotorom, vďaka ktorému sa môžu natočiť až do uhla 5°. Avant je vybavený aj karbón-keramickými brzdami. Zadné kotúče nemajú nejak oslnivý rozmer, tie vpredu však majú priemer veľký až 20 palcov.

Bezdrôtové nabíjanie
Audi prologue Avant je možné nabíjať bez pripojenia akéhokoľvek kábla. Interne to nazývajú AWC (Audi wireless charging) a ide o technológiu, ktorú v Ingolstadte momentálne vyvíjajú.

Nabíjanie je realizované za pomoci do zemi ntegrovanej špeciálnej plochy, ktorá je napojená na rozvodnú skriňu. V systéme je zahrnutá primárna cievka a menič prúdu (AC/AC). Pri aktivácii cievka vytvára magnetické pole striedavého prúdu. Audi používa príkon o sile 3,6 kW s maximálnym nabíjacím prúdom 16 A.

Interiér budúcnosti
Rozloženie a tvary prístrojovej dosky, stredového tunela či volantu poznáme už z predchádzajúcich konceptov prologue. Namiesto klasických budíkov sa tu nachádza Audi virtual cockpit future, ktorý predznamenáva budúcnosť tohto systému. Vodič je ďalej obklopený ďalšími dvoma displejmi s tenučkou, ohybnou vrstvou OLED filmu (organické LED). Na zadných pasažierov sa taktiež nezabudlo, aj oni majú dotykové displeje a odnímateľné tablety, cez ktoré môžu ovládať klimatizáciu, nastavenie sedačiek či audio a video.

Nemci sa druhýkrát pohrali s konceptom prologue. Tentokrát mu vymenili motor a pridali kufor.