Aston Martin Vantage oficiálne odhalený! S ostrou vizážou a motorom od AMG

1275

Po modeli DB11 sa novej generácie dočkal aj najmenší z ponuky – Vantage. Novinka dostane štvorlitrovú V8 od AMG a elektronický diferenciál.

Predchádzajúca generácia modelu Vantage prišla na trh v roku 2005 a v ponuke automobilky vydržala až do teraz. Dvanásť rokov je však v životnom cykle vozidla príliš dlhá doba, a tak automobilke nezostávalo nič iné než pripraviť nástupcu. Vantage sa nám v nedávnej dobe už niekoľkokrát ukázala na rôznych propagačných snímkach, no novú generáciu si v plnej kráse môžeme prezrieť až teraz.

Ostrejšie krivky

Dizajnovo sa Vantage inšpiroval väčším súrodencom – modelom DB11. Krivky sú ostrejšie, výraz sebavedomejší a čerešničkou na torte je prenikavá žltá metalíza, ktorá v kombinácii s čiernymi doplnkami vyzerá naozaj dobre.

Srdce od AMG

Okrem dizajnového jazyka si Vantage od modelu DB11 požičiava aj pohonnú jednotku. Osemvalec od AMG tvorí základ ponuky modelu DB11 pod väčším dvanásťvalcom. V modeli Vantage bude agregát naladený na 375 kW (510 koní). Krútiaci moment dosahuje 685 Nm a na asfalt ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka od ZF. Šprint na stovku potrvá 3,6 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až na rýchlosti 313 km/h. Výrobca nezabudol ani na tradičný manuál, no ten sa v ponuke objaví až neskôr.

Nová platforma a elektronický diferenciál

Samotný motor je vo vozidle umiestnený tak nízko nad prednou nápravou, ako to len bolo možné. Model Vantage môže vďaka tomu profitovať z ideálneho rozloženia hmotnosti 50:50. Nová je samozrejme aj platforma, ktorá je v podstate evolúciou tej z modelu DB11. Zadná časť je tuhšia, čo má poskytnúť vodičovi lepší kontakt s vozidlom a vďaka použitému hliníku dosahuje vozidlo hmostnosť 1530 kilogramov. Predná náprava dostala lichobežníkové zavesenie kolies a vzadu nájdeme multi-link. Adaptívne tlmiče ponúknu tri režimy – Sport, Sport Plus a Track. Novinkou je aj elektronický zadný diferenciál s premenlivou svornosťou.

Aston Martin si za model Vantage vypýta 154 000 eur, pričom prvé vozidlá si majitelia prevezmú už na jar.