Volkswagen predstavil elektrický Passat. Volá sa ID.7 a na nabitie prejde až 700 kilometrov (FOTOGALÉRIA)

1846
Zdroj: Volkswagen

Avizovaná novinka je odhalená. Ponúkne niekoľko karosárskych verzií a rúbe vysoko.

Už pri ústupe štandardného Passatu bolo jasné, že musí prísť jeho elektrický nástupca. Obľúbená firemná “limuzína” stratila spaľovací motor, dostala baterky a volá sa ID.7. Okrem nových technológií prináša aj návrat oboch karosárskych verzií. Dostanete ju ako sedan, ale aj kombi.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Nie je to Passat

Porovnanie s Volkswagenom Passat môže byť na prvé počutie trochu zmätočné. Je však jasné, že po technologickej stránke tieto dva modely veľa spoločného mať nebudú. V prípade ID.7 je základom elektrická platforma MEB, a to má vplyv aj na dizajn. Vyznačuje sa krátkymi prevismi a vzadu plynulejšie skosenou strechou. Samozrejme, v karosérii sedan.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Všetko so všetkým súvisí

Nižšie previsy, menej sedanové tvary… Obe tieto vlastnosti súvisia s elektrickým pohonom. Rovnako, ako bol Passat v minulosti priekopníckym autom, tak je dnes aj ID.7. Koeficient odporu vzduchu totiž dosahuje iba 0,23 Cd, čo je výrazný pokles v porovnaní s koeficientom 0,3 v prípade Passatu.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

700 kilometrov na nabitie

Manažérske auto, manažérske kvality. Veľkým ťahúňom bude aj dojazd, ktorý automobilka sľubuje na úrovni až 700 kilometrov. Pomaly sa tak dostáva do roviny spaľovacieho ekvivalentu. Pokiaľ ide o výkon, ten by sa mal pohybovať na škále medzi 170 koňmi, kde začína najslabší model, až po 300 koní, kde uvidíme pravdepodobne verziu GTX.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Informácie ešte len prídu

Odhalenie modelu bolo sprevádzané rúškom tajomstva. ID.7-ička sa divákom v Nevade zjavila iba v maskovacej fólii a automobilka neposkytla veľa konkrétnych údajov. Známy je akurát rázvor 2,97 metra a dĺžka, ktorá bude predstavovať približne 4,8 metra.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Rovnako sme sa dozvedeli, že automobilka vypočula spätnú väzbu vodičov elektrických modelov, a prepracuje ovládateľnosť, prinesie podsvietené dotykové plochy na ovládanie hlasitosti a klimatizácia je dostupná na prvý klik. Vylepšením je aj variabilné nastavovanie prieduchov, ktoré dokážu posielať teplý vzduch priamo na prsty na volante, ak by ste ich mali v zime premrznuté.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Sériovú verziu modeli ID.7 predstaví automobilka pravdepodobne okolo leta 2023. Aby Volkswagen mohol konkurovať na poli elektrických manažérskych sedanov, bude musieť cenu základnej verzie orientovať na úroveň 50 tisíc eur.