Už o pár dní predvedie Volvo svoje elektrické SUV v plnej paráde. Na záberoch, ktoré doteraz zverejnili, sme našli jeden dizajnový problém.
V posledných týždňoch sa na internete postupne objavujú náčrty pripravovaného modelu Volvo EX90. Automobilka ho v plnej kráse odhalí už 9. novembra. Dovtedy však stihla zverejniť video, v ktorom odborníci hovoria o dizajne. Nemá byť totiž len pekný, ale aj praktický.
Odpor na prvom mieste
K dizajnu pristupovali tak, aby bol čo najfunknčnejší. V praxi to znamená zníženie odporu vzduchu na čo najnižšiu úroveň. Koeficient Cd dosahuje hodnoty 0,29, ktoré patria k tým lepším. V porovnaní s niektorými hatchbackmi však toto pripravované SUV zaostáva (celkom očakávateľne).
Čo tá hrča na čele?
Z toho, čo sme zatiaľ videli, je Volvo EX90 kusom dizajnového auta. Koniec koncov, volvá to s uhladeným minimalistickým dizajnom naozaj vedia. Je tu ale jedna malá… čo malá… obrovská záležitosť, ktorá nás ruší ako… Ako hrča na hlave. Lebo tak to je.
Ak sa aj vy pýtate, či ide o predprípravu na označenie TAXI či AUTOŠKOLA, odpoveď je nie. Pod tento výčnelok sa ukryli tie najmodernejšie technológie jazdných asistentov. Konkrétne ide o systém LiDAR, teda radar na princípe laserových lúčov. Vďaka tomuto umiestneniu “vidí” EX90 podstatne viac ako ktorékoľvek iné auto. Chodcov dokáže zaznamenať na vzdialenosť 250 metrov, a to je iba špička ľadovca.
Všetko pre bezpečnosť
Volvo si už pred rokmi dalo záväzok znížiť počet smrteľných nehôd na nulu. Aj preto hrá bezpečnosť tú najdôležitejšiu úlohu v značke. EX90 bude vybavený dokopy 16-timi ultrazvukovými senzormi, ôsmimi kamerami a piatimi radarmi. Navyše, sledovať nebudú iba okolie, ale aj posádku auta, jej stav a bezpečnosť.