Hovorí sa, že v každom z nás je kus dieťaťa. Obávam sa, že v prípade austrálskej divízie Hyundai to platí niekoľkonásobne – ich najnovšia kreácia vznikla síce len v jednom kúsku, no ponúkne 300 kW až pre osem vysmiatych cestujúcich!
Recept na takúto šialenosť je relatívne jednoduchý. Zoberiete ľahké úžitkové vozidlo, v tomto prípade model iMax (u nás známejší ako Hyundai H-1), pošlete ho do prevýchovného tábora do materskej divízie N a chvíľu počkáte, kým sa z nevinného úžitkáča stane zákerné, škodoradostné niečo. No, veď pozrite sa na to sami.
Okamžitá láska
Je to skrátka niečo, čo totálne milujeme. Sériové, 2,5-litrové CRDi-čko našlo svoje miesto niekde inde, aby mohlo uvoľniť cestu 3,5-litrovému šesťvalcu s výkonom 300 kW (408 koní) a 555 newtonmetrami krútiaceho momentu. Ako ste si mohli všimnúť, 555 je takmer 666. Náhoda? Nemyslím si!
Táto pekelná dodávka je pre Hyundai niečím ako výkladnou skriňou vlastných technológií. Preto tu okrem potentného šesťvalca nájdeme aj osemstupňovú automatickú prevodovku vlastného vývoja, ktorá posiela výkon na zadné kolesá cez Hyundai N Corner Carving Differential – diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý poznáme napríklad z i30 N.
Nič viac nepotrebujete
Ďalej tu máme adaptívne tlmiče, na ktorých sú zavesené kolesá aj brzdový systém z i30 N. Aby to nestačilo, presne s ôsmimi pasažiermi na palube dosahuje rozloženie hmotnosti splašeného iMaxu magický pomer 50:50. A aby nestačilo ani to, vzadu nájdeme ešte 842 litrov batožinového priestoru, čo postačí na pár náhradných pneumatík. Táto kreácia totiž nedostala svoje meno “Drift Bus” len tak pre nič za nič.
Ozaj, ak by vás zaujímalo, či sú zvuky motora z videa autentické, tak máme jasnú odpoveď: sú, a to najmä vďaka klapkovému výfuku, aký poznáme napríklad z i30 N. Hyundai, dojali ste nás. Zostala len jediná otázka: Naozaj to nejde poslať do sériovej výroby?