10 najdostupnejších kabrioletov

1486

Prichádza leto a s ním aj počasie vhodné na jazdu s vetrom vo vlasoch. Prinášame vám preto prehľad jedenástich najdostupnejších otvorených modelov, ktoré sú na Slovensku k dispozícii. Cenový strop sme si stanovili na 40 000 €.

10. smart fortwo kabriolet (od 14 549 €)

Nikde nie je napísané, že jazda s vetrom vo vlasoch musí byť drahá. Väčšina otvorených áut je aj tak dvojmiestna. Najmenším z nich je smart fortwo s plátennou skladacou strechou. Za necelých 15 tisíc eur si tak môžete užívať slnečné lúče za jazdy mestom rovnako ako v ktoromkoľvek z drahších kabrioletov. Nevýhodou je azda len maličký batožinový priestor a jednolitrový trojvalec pod jeho podlahou. Má len 71 koní, a tak mu trvá rozbehnúť sa z nuly na stovku za 15,5 sekundy. K dispozícii je však aj verzia s turbom, ktorá má 90 koní a na stovke je za 11,7 sekundy.

9. FIAT 500C (od 14 790 €)

Len o chlp drahšia od smartu je otvorená verzia FIAT-u 500. Na rozdiel od smartu sa však v tomto aute bez problémov odvezú štyria dospelí. K dispozícii je tiež s dvomi motormi. Základ predstavuje atmosféricky plnená benzínová „jedna-dvojka“ s výkonom skromných 69 koní. Zázraky teda nečakajte. Zrýchlenie z nuly na stovku zaberie otvorenej „Päťstovke“ s týmto motorom takmer 13 sekúnd. V ponuke je však aj turbomotor – unikátny dvojvalec s výkonom 85 koní, ktorý svojím zvukom pripomína pôvodný FIAT 500 z roku 1957. Ten začína na sume 16 150 € a na stovke je o 2 sekundy skôr.

8. MINI Cabrio (od 23 200 €)

Na prvý pohľad by sa MINI Cabrio mohlo javiť ako priamy konkurent FIAT-u 500C. Obidve autíčka majú podobnú veľkosť, no hlavne rovnakú filozofiu – ťažia z úspechov svojich dávnych predkov. Retro je však v móde, a tak sa niet čomu čudovať. MINI je však niekde úplne inde ako FIAT. Jednak ide o prémiového výrobcu, čomu zodpovedá aj cena, no v prvom rade ponuka motorov, ako aj jazdné vlastnosti, sú úplne odlišné. O výkonnejších verziách MINI Cabrio sa už dá hovoriť ako o športových autách. Základný model „One“ začína na výkone 102 koní, no vrcholná verzia John Cooper Works má pod kapotou dvojliter s turbom vyladený na 231 koní. Cena tohto modelu však štartuje na 36 500 €.

7. Mazda MX-5 (od 24 290 €)

Mazda MX-5… kto by ju nepoznal? Z tohto auta sa už dávno stala kultová záležitosť. Mazda MX-5 je doslova symbolom dostupného jazdenia s vetrom vo vlasoch. Japonci objavili recept na dokonalý roadster už pred 30 rokmi a postupne ho vylepšujú. V súčasnosti je v predaji už štvrtá generácia tejto ikony, no a pri príležitosti spomínaného jubilea je v ponuke aj limitované edícia „30th Anniversary“. Je to Mazda MX-5 vo svojej najdokonalejšej podobe, takže stojí 33 990 €. Ani so základným modelom za necelých 25 tisíc však v tomto prípade určite neurobíte chybu.

6. FIAT 124 spider (od 26 990 €)

V roku 1966 prišiel FIAT na trh s nádherným roadsterom FIAT 124 spider. V tom čase ešte svet o žiadnej Mazde MX-5 netušil. FIAT sa na modeli 500 presvedčil, že retro autá majú úspech, a tak v roku 2017 prišiel s duchovným nástupcom modelu 124 spider. Taliani si však tento raz priznali, že lepší roadster ako je Mazda MX-5 by sami nespravili, a tak sa s Japoncami dohodli. FIAT 124 spider sa vyrába v rovnakej továrni ako Mazda MX-5, akurát že FIAT do tohto dvojmiestneho roadstera s vlastným dizajnom montuje aj vlastný motor – „jedna-štvorku“ s turbom. Je silnejšia ako základná atmosférická „jedna-päťka“ v Mazde, no hlavne má väčší krútiaci moment.

5. Opel Cascada (od 27 850 €)

Opel Cascada je asi najracionálnejšou voľbou spomedzi nášho výberu. Ide o tretí najdostupnejší štvormiestny kabriolet, no pritom je prvý „normálnej veľkosti“. Kedysi boli otvorené verzie masovo vyrábaných modelov nižšej strednej triedy veľmi populárne, no Cascada je dnes jediná „neurodzeného pôvodu“, ktorá prežila. Vďaka tomu prakticky nemá konkurenciu, keďže Audi A3 Cabriolet aj BMW radu 2 Cabrio sú citeľne drahšie. K dispozícii je s prepĺňanou benzínovou „jedna-šestkou“ s výkonom 136 alebo 170 koní (od 29 250 €).

4. Audi A3 Cabriolet (od 34 600 €)

Z dôvodu vyššej výrobnej ceny otvorenej karosérie zredukoval svoju ponuku kabrioletov aj koncern Volkswagen. Boli časy, kedy mal samotný Volkswagen v nižšej strednej triede dva modely – Golf s plátennou strechou a Eos s kovovou strechou. Dnes má už ale v tomto segmente kabriolet iba prémiové Audi, pri ktorom ľudia ľahšie akceptujú vyššiu cenu. Základným motorom pre A3-ku s plátennou strechou je benzínová „jedna-päťka“ s výkonom 110 kW (150 k) vo verzii 35 TFSI. Model 40 TFSI quattro poháňa 190-koňový dvojliter. Vrcholná verzia S3 Cabriolet má pod kapotou rovnako dvojliter, avšak s výkonom 300 koní. Tento model ale začína na sume 52 300 €.

3. BMW radu 2 Cabrio (od 35 450 €)

Psychologický rozdiel medzi Oplom Cascada a BMW radu 2 Cabrio je podobný ako rozdiel medzi FIAT-om 500 C a MINI Cabrio. Ten technický je v tomto prípade ešte oveľa väčší – BMW má pozdĺžne uložený motor a primárne pohon zadných kolies (k dispozícii sú aj modely s pohonom všetkých kolies). Ide však o najdostupnejšie otvorené auto s logom bavorského výrobcu na kapote. Do nášho limitu 40 000 € sa síce zmestilo, no na sume 35 450 € len začína základná verzia 218i. K dispozícii je široká ponuka benzínových aj naftových motorov, pričom na vrchole tróni šesťvalcový model M240i Cabrio s výkonom 340 koní a cenovkou 55 000 €.

2. Mercedes-Benz SLC (od 35 976 €)

Mercedes SLC je priamym konkurentom BMW Z4. Medzi týmito dvomi autami je však jeden zásadný rozdiel – zatiaľ čo BMW Z4 len tento rok prišlo do predaja, Mercedes SLC nás tento rok opustí. Kupujte teda, kým sa dá. Okrem toho má na rozdiel od BMW Z4 kovovú strechu, nie plátennú. K dispozícii sú tri verzie so štvorvalcovým motorom, no v ponuke nechýba ani šesťvalcová verzia AMG SLC 43 s výkonom poriadnych 390 koní. Na tú však budete potrebovať minimálne 61 242 €.

1. Audi TT Roadster (od 38 300 €)

Audi TT Roadster sa pohybuje v podobnej cenovej relácii ako Mercedes SLC či spomínané BMW Z4 (to začína na 41 100 €, takže do nášho limitu sa bohužiaľ nezmestilo). Rozdiel je však v koncepcii. Zatiaľ čo BMW aj Mercedes majú pozdĺžne uložený motor a pohon zadných kolies, Audi TT využíva podvozkovú platformu MQB, teda rovnaký základ ako aj Audi A3 Cabriolet. Na rozdiel od A3-ky však ponúka výrazne športovejšiu dvojmiestnu karosériu a v porovnaní so svojimi konkurentmi môže byť vybavené aj pohonom všetkých kolies. Na výber sú tri verzie dvojlitrového štvorvalca s výkonom 197 k, 245 k alebo 306 k (TTS). Vrcholný model TT RS má pod kapotou charakteristický 2,5-litrový päťvalec s výkonom 400 koní. Za túto verziu si však v Audi účtujú 70 500 €.