ŽENEVA 2015: Renault Clio RS 220 Trophy bude lepším a rýchlejším hot-hatchom

802

Kontroverzná štvrtá generácia Renaultu Clio RS práve získala bod vo svoj prospech a verejnosť má o dôvod menej ju kritizovať. Obzvlášť tí bez reálnej skúsenosti. Verzia Trophy bude totiž rýchlejšia a živšia.

Viac výkonu, viac zábavy
Po stránke exteriéru sa Clio RS 220 Trophy neodlišuje od bežného modelu takmer vôbec. Podľa nás ani nebolo potrebné, Clio RS IV vyzerá prosto výborne. Nápis Trophy na prednom nárazníku však mierne načrtáva predstavu, aký nabudený tento žrebec môže byť. Azda najočakávanejšou zmenou bol výkon. Ľudia majú radi, keď sú špeciálne edície odlišné nielen po vizuálnych vlastnostiach. Preto bolo Monaco GP skôr sklamaním.

Toto tu neplatí, výkon vyšší naozaj je. Zabezpečilo ho väčšie turbo, prerobené nasávanie a upravený výfukový systém s novým katalizátorom spĺňajúc normu Euro 6. Narástol o desať percent, čo teda prihralo benzínovej jedna-šestke až 20 koní naviac. Maximálnych 220 koní (162 kW) navyše vrcholí vyššie pri 6 250 ot./min. Krútiaci moment je taktiež vačší, špička podľa merania na valcovej brzde končí na hodnote 260 Nm. Avšak pri overbooste dostupnom na štvrtom a piatom prevodovom stupni je to až 280 Nm od 2 500 po 3 750 ot./min (viď graf v galérii). Obmedzovač sa navyše posunul zo 6 500 až na 6 800 ot./min.

Rýchlejšia prevodovka
Jediná možná prevodová skriňa, šesťstupňová EDC, sa úprave našťastie taktiež nevyhla. Technici sa pohrali s jej softvérom a bude až o 50 % rýchlejšia v režime Race. Ani v módoch Normal a Sport nie je príliš lenivá, očakávajte zmenu k lepšiemu o 40 %.

Zamrzí prítomnosť štart/stop systému, avšak automaticky sa pri prepnutí do režimu Sport alebo Race deaktivuje. Navyše v režime Race prevodovka doslova stratí rozum a neurobí nič bez vodičovho vedomia. To znamená, že bez ľudského podnetu nepreradí ani po minúte s piestami behajúcimi na plné obrátky. Zaujímavosťou sú viacnásobné podradenia pri podržaní pádla a tiež funkcia, ktorá pri zaregistrovaní silnej decelerácie umožní skoršie podradenia a posunie obmedzovač rýchlosti motora vyššie.

Citlivejšie riadenie
Súčasťou verzie Trophy je redukovaný pomer riadenia zo 14,5:1 na 13,2:1, čo má za následok precíznejšie a presnejšie reakcie predných kolies na otočenie volantu. Podvozok bol znížený o 20 mm vpredu a 10 mm vzadu. Navyše pruženie neodišlo z dielne bez prituhnutia, vzadu až o 40 %.

Renault Clio RS 220 Trophy si svoju premiéru odbil teraz na ženevskom autosalóne a zavíta k dílerom v júni 2015. Ide o počtom obmedzenú edíciu, takže záujemcovia by nemali dlho premýšľať.

Po dvoch rokoch sa fanúšikovia Renaultsportu dočkali. Štvrtá generácia Clia RS sa príde aj vo verzii Trophy, ktorá nebude len o nálepkách a krajšej farbe.