Pilotný projekt si automobilka vyskúša na svojej vlajkovej lodi, Rade 7 a i7.
Kým sa auto stane autom, prejde na výrobných pásoch desiatky, niekedy až stovky metrov. Po tom, ako ho odklepne technik oddelenia kontroly kvality, putuje do skladu či na obrie parkoviská. Presun tam sa tiež počíta pokojne aj na stovky metrov. V BMW si povedali, že práve presuny zautomatizujú. Auto sa bude môcť po továrni pohybovať samo od momentu, kedy bude schopné jazdy. Novú technológiu automatizovaného jazdenia po závode (AFW) BMW implementovalo s dvoma startupmi a týka sa zatiaľ iba modelov Radu 7 a jeho elektrickej dvojičky i7.
„Automatizovaná jazda v rámci závodu je zásadne odlišná od autonómnej jazdy pre zákazníkov. Nepoužíva senzory vo vozidle. V skutočnosti je samotné vozidlo viac-menej slepé a senzory na jeho manévrovanie sú integrované pozdĺž trasy cez závod,“ vysvetľuje projektový manažér BMW Group Sascha Andree. AFW stavia na dvoch kľúčových technológiách: senzorová infraštruktúra na podporu lokalizácie vozidiel a detekcia prekážok v prostredí závodu a softvér na plánovanie jazdy, ktorý prenáša riadené príkazy do vozidiel bez vodiča prostredníctvom mobilnej komunikácie.