Z nového Pola GTI je 192-koňový fešák

648

I keď informácie o modernizácii nemeckého modelu Polo prišli ešte pred tohtoročným ženevských autosalónom, automobilka bola skúpa na fotografie športovej verzie GTI. No dočkali sme sa.

Z vonkajšieho pohľadu sa Polo po facelifte zmenilo len veľmi mierne, za to pri verzii GTI dizajnéri akoby dostali voľnejšie ruky. Krásny predný spojler a veľké predné reflektory s novou vnútornou štruktúrou robia veľmi dobrý prvý dojem. Môžeme tu tiež vidieť červenú linku spájajúcu tieto svetlá, ktorú využíva Golf GTI. Z profilu auto škrášľajú nové disky, zozadu zas pochrómovaná dvojitá koncovka výfukov.

Hlavná zmena v prospech Pola GTI sa udiala pod kapotou. 1,4-litrový turbo-kompresor vystriedal štvorvalec 1.8 TSI. Výkon sa zvýšil len o symbolických 12 koníkov (192 k), podstatnejšie narástol krútiaci moment. Ten je na hodnote až 320 Nm (+70 Nm). Okrem výmeny motora bola do ponuky pridaná klasická mechanická prevodovka so šiestimi stupňami. Zrýchlenie 0-100 mu trvá iba 6,7 sekundy a maximálka je okolo 230 km/h.

Ak sa náhodou chystáte na parížsky autosalón, určite tam uvidíte aj tohto fešáka.

Volkswagen po pár mesiacoch od odhaleného faceliftu Pola konečne odkryl i verziu GTI. Dostala nový motor a predovšetkým konečne aj manuálnu prevodovku.