X7 od Manhartu: Keď prerastenú kabelku premeníte na offroad

1473
Zdroj: Manhart

Úpravca robí z bežnej X7 auto, za ktoré sa na stretnutí offroadov nebudete hanbiť.

Bežne SUV, v názvosloví mníchovskej automobilky SAV. Model X7 je rozhodne čistokrvným SUV. Lenže čo je to SUV? Keby sme chceli byť posmešní, povieme, že ide o nadrozmerný kombík s veľkým odporom vzduchu a trochu terénnejšími schopnosťami. Neboli by sme ďaleko od pravdy. Nárast popularity prerastených SUV hrá absolútne proti automobilkám, keďže tie sa musia biť so stále prísnejšími emisnými normami. Ale čo by nespravili pre zákazníka… Ale o inom sme chceli.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Predstavte si, že by sa z vášho nie úplne zmysluplného SUV stal poriadny offroad. Úpravca Manhart pošle váš viac ako stotisícový klenot do lesa, ak si trúfnete.

Manhart MHX7 650 Dirt Edition

Tak, to boli oficiality, potešenie na našej strane. Upravená X7 totiž nesie presne takéto dlhočizné meno. Navonok mu pribudol podstatne drsnejší výraz, za ktorý sú zodpovedné šedé fólie s falošnými nitmi a terénne pneumatiky s odstrašujúcim názvom Black Rhino. Presne takto si predstavujem X7 pre prípad zombie apokalypsy. Akurát svetelný pás na streche chýba.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Ak sa vám auto zdá trochu vyššie položené, nezdá sa vám zle. Úpravou prešiel aj štandardný vzduchový podvozok, ktorý zrazu zdvíha svetlú výšku auta o celé 4 centimetre. Najzásadnejšia zmena sa však udiala pod kapotou. V modeli X7 M50i, ktorý poslúžil na túto úpravu, sa nachádzal 4,4 litrový vidlicový osemvalec dopovaný dvomi turbami s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Ten tam aj ostal. Zmenil sa však výfuk s katalyzátorom a škrtiacou klapkou, ktorý dovolil Manhartu vybičovať “vé osmičku” až na 650 koní a 920 Nm.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Ako býva tradíciou pri týchto tuningoch, cenu vám nepovieme. Základná X7 M50i však stojí od 112 750 eur. A kto je to ten Manhart? Spomínate si na úpravu Toyoty Supra?