VW T-Roc prešiel faceliftom. Interiér je úplne nový, vylepšený je aj kabriolet

440
Zdroj: TS Volkswagen

Základný stavebný kameň crossoverovej ponuky Volkswagenu – model T-Roc – prichádza s faceliftom, ktorý ho trocha zjemnil zvonka, no zásadne zmenil zvnútra. Niet sa čomu čudovať, T-Roc v tejto kedysi slávnej disciplíne pre Volkswageny, trocha strácal.

Faceliftom prechádza aj T-Roc Cabriolet, len o niečo viac ako dva roky po jeho oficiálnom debute na autosalóne vo Frankfurte 2019.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Zvonka je to o pásiku

Po vzore posledných produktov z dielne VW, ako sú Polo, Golf a Tiguan, aj rodina T-Roc získava LED svetelnú lištu, ktorá pretína prednú masku. Táto fičura však zostane rezervovaná pre modely, ktoré sú vybavené LED matrixovými svetlometmi. Keď už sme pri osvetlení, sú tu tiež nové hmlové svetlá využívajúce aj diódy, zatiaľ čo zadné svetlá boli tiež aktualizované a za príplatok sú dodávané s dynamickými smerovými svetlami.

Nemci tvrdia, že vyšperkovali farebnú paletu a prepracovali zliatinové disky kolies, ktoré začínajú na veľkosti 17 palcov a pokračujú až k až devätnástim palcom. R-Line je stále k dispozícii a prináša niektoré zo športových vizuálnych vylepšení plnotučného R bez jeho výkonu, ale aj spotreby. Urobilo sa aj niekoľko miernych zmien na nárazníkoch, ale celkovo zostal T-Roc v podstate rovnaký. Nebyť svetelnej lišty, len ťažko by ste odlíšili modelový rok 2022 od predfaceliftovej verzie.

Vnútri sa zmenilo všetko

Po nastúpení do kabíny sú zmeny výraznejšie, a nielen preto, lebo teraz aj základný model dostane digitálny prístrojový panel. Najviditeľnejšou novinkou je totiž stredová konzola, kde boli vetracie otvory posunuté nižšie, aby vytvorili priestor pre špičkový informačno-zábavný systém s uhlopriečkou 9,2 palca. Nižšie výbavy sú vybavené 6,5- alebo 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

T-Roc teraz využíva najnovšiu informačno-zábavnú technológiu VW MIB3 a voliteľne môže byť vybavený bezdrôtovým systémom Android Auto a Apple CarPlay. Okrem toho prešiel na dotykové ovládanie klimatizácie v rovnakom duchu, ako pri faceliftovanom Pole, Tiguane a Arteone.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Pod kapotou je to po starom

Pod kapotou nájdete obvyklých podozrivých. Rad začína trojvalcovým, 1,0-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s výkonom 81 kilowattov (110 koní) na prednú nápravu. Väčší štvorvalcový 1,5-litrový TSI ponúkne 110 kW (150 k) pri zachovaní pohonu prednej nápravy. Pohon 4Motion dostanete až pri voľbe 2,0-litrového TSI s výkonom 140 kW (190 k).

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

VW stále verí, že existuje dostatočne veľký trh na to, aby diesely ponúkali dvojicu 2,0-litrových TDI, jeden s výkonom 85 kW (115 k) a druhý so 110 kW (150 k). Prvý z nich je výlučne záležitosťou predného náhonu, zatiaľ čo druhý je voliteľne dodávaný so systémom pohonu všetkých kolies 4Motion. V závislosti od vášho výberu je T-Roc k dispozícii buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Na vrchole ponuky je opäť T-Roc R so svojimi mohutnými 224 kW (300 k) a 400 Nm na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Takýto T-Roc prichádza len s DSG v kombinácii s 4Motion a Launch Controlom. Športový crossover so štvoricou reálnych koncoviek výfukového systému dosiahne elektronicky limitovaných 250 km/h.

Ak by ste chceli kabriolet s trojvrstvovou látkovou strechou, ponúka sa len s pohonom predných kolies a 1,0- a 1,5-litrovými motormi TSI. Obe dostávajú štandardne šesťstupňový manuál, ale štvorvalec môže byť voliteľne spojený s DSG. Od svojho predstavenia pred štyrmi rokmi Volkswagen predal viac ako milión T-Rocov a dúfa, že facelift v polovici cyklu nastavené predajné tempo len podporí.

Mrkni naše nové video: