Volvo predstavilo novú vlajkovú loď S90

643
" "

Iné automobilky majú za vlajkové lode vyše päť metrov dlhé limuzíny, Švédom stačí sedan vyššej strednej triedy, resp. segmentu E, k tomu, aby ho natrieskali tou najmodernejšou a najpokrovejšou technikou, akou disponujú. Reč je o novom Volve S90.

Už žiaden nadpriemer
Volvo S90 prichádza ako náhrada za druhú generáciu modelu S80. Tú poznáme už od roku 2006, čím to ťahala takmer dekádu. Avšak zatiaľ čo sa Volvo S80 montovalo so škálou štvor-, päť-, šesť- i osemvalcových motorov, Volvo S90 si bude musieť vystačiť s jedinou konfiguráciou spaľovacieho motora: radový štvorvalec.

Ide tak po vzore XC90, ktorá taktiež nedisponuje viac ako štyrmi piestami pod kapotou. Platí to pre benzínové i naftové agregáty. Spravidla majú oba typy objem 2,0 litra a preplňovanie.

Inovatívny anti-lag systém
S90 dostane na začiatok tri verzie zážihového motora: preplňovaný turbom (T5), preplňovaný turbom a kompresorom (T6) plus verzia T6 obohatená o prívlastok Twin Engine. Tá kombinuje dvojliter a elektrický motor na zadnej náprave (T8).

Naftová ponuka zatiaľ upresnená nebola, no minimálne verzie D5 s dvomi turbami sa dočkáme. Tá totiž má dostať inovatívny anti-lag systém (ALS). ALS zabezpečuje rýchlejší nástup turba, k čomu špeciálnym spôsobom využíva výfukové plyny.

U Volva S90 D5 to však zabezpečí technológia PowerPulse. Jej súčasťou je dvojlitrová tlaková nádrž, ktorá nasáva vzduch priamo cez vzduchový filter. Pri náhlej ostrej akcelerácii využije uskladený stlačený vzduch na roztočenie turbíny turba, čím by sa malo skrátiť jeho oneskorenie.

Poloautonómna technika
Volvo sa hrdí, že do svojej novej vlajkovej lode nasúkalo rozsiahlý balík elektronických zariadení, ktoré sa starajú o autonómnu jazdu. Keďže to zatiaľ z legislatívneho hľadiska nie je možné, sú určitým spôsobom krotené.

Pilot Assist, pod ktorým názvom sú tieto technológie spoločne prezentované, je schopný jemnými korekciami v riadení držať auto vo svojom jazdnom pruhu až do rýchlosti okolo 130 km/h a zároveň udržiavať zvolenú rýchlosť. Nnavyše k tomu nepotrebuje ani automobil pred sebou.

Zaujímavosťou je, že S90 disponuje i automatickým brzdením. Jasné, to má dnes už aj Škoda Citigo, akurát Švéd je schopný vďaka kamerám uzrieť i zviera väčších rozmerov (napr. jeleňa či losa) prichádzajúce na cestu, aplikovať brzdy a eliminovať, príp. znížiť riziko zrážky.

Nové Volvo S90 sa tvári konzervatívne, ale je tiež vysoko originálne a subjektívne i veľmi krásne.