Volkswagen Passat dostal špičkové svetlá a bude jazdiť „sám“

364

Kráľ strednej triedy dosiahne 30 miliónov predaných kusov už túto jar. Volkswagen Passat sa dočkal omladenia, ktoré je však zväčša hĺbkové. Všetky verzie boli obohatené o najmodernejšiu techniku z radov značky.

No a darčekom k 30-tim miliónom predaných jednotiek legendy menom Volkswagen Passat, má byť funckia Travel Assist. Tá totiž zažije svoju premiéru práve v tomto modeli a predstavuje poloautonómneho pilota. Rovnako impozantný systém predných svetiel IQ.LIGHT – LED matrix má patriť k jedným z najsilnejších svetelných systémov v triede.

210 km/h

Passat dosiahne túto rýchlostnú métu v poloautonómnom režime. To znamená, že od 0 po 210 km/h môžete „odovzdať“ riadenie do rúk auta.

Samozrejme budete aj naďalej zodpovední za prípadnú nehodu, no minimálne si za volantom oddýchnete viac, než doteraz. Tento futuristický scenár vám dopraje systém IQ.DRIVE.

Zmysly a hračky

Brzdite, áno? Nový Passat nekúpite s vírivkou ani exotickými parfémami či virtuálnou realitou. Ide však o prvý model s kapacitnými tlačidlami na volante, skrz ktoré môže šofér ovládať funkcie, mimo iných aj Travel Assist.

Novinkou v radoch modelov Volkswagenu je taktiež multimediálny systém Modular Infotainment Matrix (MIB3). Obsahuje funkciu App Connect, ktorý ponúkne bezdrôtovú integráciu pre iPhone skrz Apple CarPlay. Nový Passat môže byť taktiež permanentne online vďaka integrovanej karte SIM už v základnej výbave.

Osviežením si prešli aj navigačné funkcie, ktoré dokážu zobraziť informácie o stave ciest v reálnom čase. Nové multimediálne zázemie taktiež zahŕňa podporu služieb pre streamovanie hudby, internetové rádio, funkciu prirodzených hlasových pokynov, využívanie služieb „Volkswagen We“ alebo cloudové riešenie pre nastavenie auta. Passat bude možné odomknúť a naštartovať smartfónom.

Nové motory

Volkswagen komunikuje ako prvú vec v súvislosti s novou paletou motorov predĺžený dojazd na nádrž. Plug-in hybridnému modelu bol predĺžený elektrický dojazd o 55 kilometrov vďaka väčšej batérii, ktorá si polepšila v rámci kapacity z 9,9 kWh na 13 kWh. Stále sa však bavíme o výkone 160 kW/218 koní z kombinácie benzínového motora 1,4 TSI a elektromotora.

V palete klasických spaľovacích motorov zostáva zastúpený benzínový motor 1,5 TSI naladený na 110 kW/150 koní a dve verzie 2,0 TSI s výkonom 140 kW/190 koní a 200 kW/272 koní. Najnovší naftový agregát 2,0 TDI Evo s výkonom 110 kW/150 koní, produkuje o 10g CO2 na kilometer menej, než jeho predchodca.

Right: The Passat as a Variant from 1974

Naftovú ponuku dopĺňa najslabší člen v podobe 1,6 TDI s výkonom 88 kW/120 koní alebo známy naftový dvojliter s výkonom 140 kW/190 koní. Vrcholom naftovej ponuky je dvojliter s výkonom 176 kW/240 koní. Na nemecký trh vstúpi modernizovaný Passat až v septembri tohto roku.