Volkswagen C Coupé GTE: nový dizajn pre najväčšie sedany

648

Aj keď sa to možno na prvý pohľad do portfólia nezdá, Volkswagen dokáže vytvoriť dizajnovo zaujímavé až športové autá. Častokrát si však zachovávajú tú nemeckú dávku konzervatívnosti. Dôkazom je nový Passat, pri kreslení ktorého sa dizajnéri očividne viac odviazali. Taktiež naširoko posadený GTI Supersport ukázal, že aj hatchback môže vyzerať dynamicky. Po ženevskej premiére konceptu Sport Coupé GTE sa navyše nevieme dočkať nového Volkswagenu CC. Wolfsburg však neupúšťa a dnes predstavil novú štúdiu, ktorá svojim dizajnom hrá ligu najvyššieho rangu. Vraj stanovuje dizajnový jazyk pre budúce luxusné limuzíny značky.

Phaeton? Si to ty?
Celé meno tohto sedanu je Volkswagen C Coupé GTE, aj keď s kupé nemá reálne nič spoločné. Súdiac podľa rázvoru náprav dlhého 3 001 mm rozhodne nejde o žiadne “orezávatko”, ale o poriadny kus auta dosahujúce rozmery tých najväčších luxusných limuzín. Máme teda česť s prvotnou formou nového Phaetonu?

Prvý dojem začína vždy vpredu. Tu dizajnéri aplikovali nízku mriežku chladiča s piatimi lištami. Tie automobil opticky podstatne rozširujú. Zakomponovanie svetlometov do masky a tvary spodnej časti nárazníka sú podobné Sport Coupé GTE. A hodnotíme ich pozitívne. C Coupé definuje dlhočízna, majestátna kapota, ktorá plynulo prechádza do A-stĺpikov. Kvázi nadradenosť zvýrazňujú koncové svetlá s LED a štvorica výfukových vývodov.

Dĺžkou celého konceptu sa ťahá nepriehliadnuteľná vyčnievajúca linka podčiarkujúca proporčnú vyváženosť aplikovaného dizajnu. V neposlednom rade sú tu mnoholúčové disky s obrím priemerom 22”, ktoré efektne spolupracujú na dobrom estetickom dojme.

Grand Tourer Electric
Žiaľ, veľká predná kapota neznamená silný, povedzme, osemvalec, ako by sme chceli očakávať. Rozhodne však neskrýva málo výkonu. Benzínový turbomotor 2.0 TSI dokáže pod plnou záťažou poskytnúť 155 kW, teda 210 koní. Navyše mu sekunduje elektrický motor vnorený do obalu 8-stupňovej autoamtickej prevodovky. Tento oplýva výkonom 91 kW (124 k). Nie, maximálny možný výkon sa nerovná 334 koňom, ale “iba” 245, resp. 180 kW. S krútiacim momentom rovných 500 Nm sa však určite nebude hanbiť ani pred naftovými šesťvalcami.

Anoretické kone
Hybridná pohonná jednotka v tomto prípade dokáže vypnúť spaľovací motor na 50 km a šetriť tak palivo. Na zvyšných 50 km ho ale musí znovu nahodiť, čo sa odrazí v spotrebe 2,3 l/100 km. Kombinovaný dojazd má predstavovať 800 km. A ešte dynamika. 8,6 sekundy a 232 km/h. Čo viac si priať? Jasné – mať ho vo svojej garáži.

Čerstvo predstavený koncept od Volkswagenu predpovedá krivky budúcich veľkých sedanov.