Toto je láska! 700 koní od ABT pre Audi RS 6

1768
Audi RS 6 ABT
Zdroj: ABT

Nové Audi RS 6 Avant patrí k jedným z tých praktických rodinných rakiet strednej ráže. Naložíte do neho rodinu, psa, bicykel a v prípade núdze aj nejakú tú súpravu poriadne lepivej gumy. Štvrtá generácia kombíku sa však ešte ani nestihla ohriať na trhu a už úpravca z Kemptenu ponúka prvé vylepšenia dynamiky.

Nová riadiaca jednotka

ABT Sportsline má v rukáve pár tajných trikov ako RS6-ke prifúknuť ešte pár koní naviac. Tajných, pretože tentokrát nám presne nepovedali, čo všetko upravili, otvorene ale priznali výmenu riadiacej jednotky za ich vlastnú ABT Engine Control. AEC je naprogramovaná o čosi agresívnejšie ako sériová jednotka od Audi. Štvorlitrovému V8 TFSI vo výsledku podvihli výkon o viac ako 100 koní, pod kapotou teraz drieme rovných 700 koní (515 kW) a 880 Nm.

Audi RS 6 ABT
Zdroj: ABT
Zdroj: ABT

Výborný základ

Avant vďaka najnovším technológiám v šasi a na podvozku dokáže hravo pracovať s takýmto výkonom. Vyšší výkon skresal šprint z nuly na 100 km/h o 0,3 sekundy. Stovka sa na tachometri objaví za 3,3 sekundy. Napomáha tomu i výborná 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Úpravca neprezradil, či bol odstránený aj obmedzovač rýchlosti. V zákrutách tancuje bravúrne aj napriek vyššej váhe, čo už v sériovej podobe zabezpečuje skvelý pohon všetkých kolies Quattro s voliteľným športovým diferenciálom na zadnej náprave. Či už ABT niečo vylepšilo na samotnom odpružení RS 6-ky, nevieme, no pohľad na kolesá prezrádza, že na Audi obuli nové papučky.

Audi RS 6 ABT
Zdroj: ABT
Zdroj: ABT

ABT Sportsline zbiera tieto zdanlivo malé úpravy, aby ich nakoniec mohli zahrnúť do vývoja extrémnej, priam monštruóznej RS 6-R, ktorá by sa mala predstaviť už túto jar v apríli. Tak čo, skúsili by ste si tipnúť, koľko koní nakoniec vytiahne nemecký úpravca z preplňovaného štvorlitra?