Mohli ste si všimnúť, že internetový priestor už istý čas okupujú informácie o nástupcovi Fordu Mondeo, ktorý tsa má vymykať klasickému formátu. Robia to tak dnes všetci, takže prečo by mal práve Ford chýbať na dnešnej kupé-SUV párty?
Model Evos je zatiaľ len čínskym modelom, no existujú reálne predpoklady, že práve toto je model, ktorý v Európe uvidíte ako Mondeo a v USA ako Fusion.
Megadisplej
Evos je relatívne nezaraditeľný, ale atraktívny päťdverový stroj pripomínajúci na čínskom trhu predávané SUV Equator. Silueta strechy aj vysúvacie kľučky dverí pripomínajú Mustang Mach-E, keby si vymenil pár genetických informácií s S-Maxom.
Interiér predstavuje výrazný odklon od súčasných dizajnov spoločnosti Ford zavedením mimoriadne širokej obrazovky s uhlopriečkou 1,1 metra. Skladá sa z dvoch častí – plne digitálneho prístrojového panela s celkom štandardnou veľkosťou 12,3 palcov a z dotykovej obrazovky s rozlíšením 4K s rozmermi pôsobivých 27 palcov. Výsledok priúomína hondu e na steroidoch.
Softvér infotainmentu beží na lokalizovanom vozidle Ford SYNC + 2.0 s technológiou A.I. od Baidu, teda akýmsi osobným asistentom. Rovnako ako Mustang Mach-E a F-150, aj Evos podporuje over-the-air aktualizácie, čo v skutočnosti znamená, že kombi-SUV bude s budúcimi softvérovými updatmi lepšie bez toho, aby bolo potrebné vozidlo doviezť k predajcovi.
História sa opakuje
Podrobnosti o dostupnosti mimo Číny sú obmedzené, aj keď všetko nasvedčuje tomu, že práve tento Ford Evos nahradí Mondeo v Európe a Fusion v Severnej Amerike. Na základe názvu modelu by to dávalo zmysel aj vzhľadom na to, že koncept Evos z roku 2011 predznamenal smerovanie stylingu dnes dosluhujúceho sedanu strednej triedy.
Technické špecifikácie zostávajú zahalené rúškom tajomstva, očakáva sa však, že vozidlo sa bude globálne predávať s hybridným pohonným ústrojenstvom. Na obrázkoch predstavený Ford Evos First Edition sedí na 19-palcových kolesách a má dvojfarebnú karosériu s prevažne bielou povrchovou úpravou v kombinácii s čiernou strechou.