TOP 7 konceptov na GTI Stretnutí 2015

865

Zatiaľ čo minulý rok boli predstavené modely rôznych značiek viac-menej v rovnováhe, tento rok jednoznačne vládol Volkswagen Golf. Škoda a Audi si však tiež pripravili chuťovky. Ponúkame vám prehľad toho najzaujímavejšieho, čo bolo možné vidieť pri Wörthersee 2015.

Volkswagen Golf Variant Biturbo Edition
Dvojlitrové naftové biturbo v súčasnom Golfe by si vedel predstaviť nejeden fanúšik značky. S touto ideou sa pohrával aj samotný výrobca, no k sériovej produkcii zrejme nepríde. Skupina učňov si však vyžiadala vložiť tento motor do Golfu. Motoru sekunduje automatická prevodovka DSG, cez ktorú posiela 169 kW (240 k) a 500 Nm na všetky štyri kolesá. Príjemnú farebnú kombináciou dopĺňajú päťlúčové hviezdicovité disky a efektné zníženie podvozka.

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Nemci sa chystajú v segmente ostrých hatchbackov s predným pohonom vytasiť silnejšie kladivo. Na základe osláv 40. výročia GTI vytvorili najvýkonnejší Golf GTI v histórii, nerátajúc šialený koncept Golf GTI W12-650. Novinka by pod kapotou mala mať 2.0 TSI s výkonom až 195 kW (265 k). Ak si naň robíte zálusk, budete si musieť počkať do nového roka.

Volkswagen Golf GTI Dark Shine
Ďalšie GTI-čko, ktoré sa predstavilo pri jazere Wörthersee. Toto má však oproti predchádzajúcemu väčšie grády, nakoľko má pod kapotou ustajnených až 395 koní (290 kW). Zaujímavosťou je, že pohon pravdepodobne zostal len na predných kolesách a tak 487 Nm krútacieho momentu pri štarte určite robí problémy. Tento učňovský projekt dostal kontrastné sfarbenie šedej a žltej spolu s poriadnym 3500-wattovým audiosystémom.

Volkswagen Golf GTE Sport

Takto nejako bude zrejme vyzerať GTI budúcnosti. Malý 1,6-litrový benzínový motor ženúci predné kolesá, elektromotor integrovaný do DSG prevodovky a navyše druhý elektrický motor poháňajúci zadnú dvojicu kolies. Sústava týchto jednotiek dokáže spolu vydolovať až 294 kW (400 k) a 670 Nm, čo znamená zrýchlenie 0-100 km/h len za 4,3 sekundy. Pri šetrení energii i paliva by sa však spotreba mala ustáliť na 2 litroch na 100 kilometrov.

Volkswagen Golf R500

Jednoznačne naj-naj Golf predstavený nielen na GTI Stretnutí 2015, ale aj vôbec, čo odzrkadľuje aj čítanosť jeho článku na našej stránke. Na rozdiel od predchádzajúcej štvorice tento projekt nepochádza priamo od výrobcu, ale od úpravcu Oettinger, ktorý mu zabezpečil nemalé úpravy. Počnúc novým agregátom, jeho rozsiahlym prepracovaním a končiac brutálnym bodykitom, ktorý z Golfa siedmej generácie robí najedovaného sršňa. Výhodou tohto modelu je, že bude reálne na predaj.

Audi TT clubsport turbo

Aby sme ako-tak vyrovnali tú “volkswagenovskú” prevahu, do rebríčku zahŕňame aj nemenej zaujímavé Audi TT clubsport turbo. Nehovoriac o svalnatom bodykite, za ktorý by sa nehanbil ani medzi vozmi série GT, tento koncept je zaujímavý predovšetkým po motorickej stránke. Agregát 2.5 TFSI sa očakáva pri naojstrejšom variant TT RS, no zatiaľ nám automobilka ukázala jeho potenciál pri využití konvenčného a elektricky poháňaného turbodúchadla. Výsledných 441 kW (600 k) a 650 Nm v neuveriteľnom rozsahu od 3000 do 7000 ot./min je impozantný výkon.

Škoda Fabia R5 Combi

Krásne športové kombi sme nemohli vynechať. Lepšie vyzerajúca dlhá verzia Fabie pôsobí aj ako rally variant R5 podstatne krajším dojmom. Je to však len koncept a sériovej výroby sa nikdy nedočká. Pod kapotou má však rovnakú techniku, akú používa hatchback. To znamená prepĺňaný radový štvorvalec s objemom 1,6 l s výkonom 205 kW (279 k), ktoré pôsobia na všetky kolesá cez päťstupňovú sekvenčnú prevodovku.

Tohtoročná expozícia pri jazere Wörthersee priniesla taktiež množstvo zaujímavých automobilov. Automobilka Volkswagen tu však mala jasnú dominanciu s Golfom na 5 rôznych príchutí.