TEST: Toyota Corolla TREK | NEprebytok

6038
Zdroj: Redakcia

Každý z nás miluje švajčiarske nožíky a pri troške predstavivosti by sme ich mohli prirovnať k autám. Nie každý z nás však potrebuje na svojom Victorinoxe pílku na drevo či horolezeckú skobu a často nám stačí len pilník či USB kľúč. Presne takto vnímam nové oplastované kombi Toyota Corolla TREK. Je to vojenský nôž s výbavou, ktorú reálne potrebujete.

Nová Corolla sa podarilo a prichádza v toľkých podobách, že je skutočne ťažké nenájsť si ten pravý model spĺňajúci vaše požiadavky.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Marketing je však „sakra“ kúzelný nástroj a pre skupinu ľudí, ktorá stále nepodľahla polarizujúcemu žánru SUV, pripravila auto s minimom utilitárnej výbavy. K nej pribalila veľmi lákavú techniku a netreba ju vôbec predstavovať.

Vysoká podrážka

Pokiaľ sa vám zdá oplastovaná Corolla nejaká povedomá, na trhu už značka jeden veľmi podobný model mala a niesla meno Auris Freestyle. Terénom vás exteriérové doplnky verzie TREK neprevedú nijak zásadne ľahšie než bez nich.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Na druhej strane, pokiaľ sa zvyknete motať po poľných cestách alebo sa sem-tam karosériou obtriete o nejaký ten porast, plastová „výbava“ na tele auta by mala chrániť lak pred poškriabaním.

 

Od bežného kombi sa odlišuje typickou maskou chladiča s motívom včelieho plástu alebo 17-palcovými diskami z ľahkých zliatin s brúseným povrchom.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Vo výbave nechýbajú ani hmlovky alebo, dnes už bežné, LED svetlomety. Najvýraznejším poznávacím znamením verzie TREK je však okrem exteriérových doplnkov zvýšená svetlá výška. Tá narástla o 20 milimetrov a na poľnej ceste vám môže reálne pomôcť s vyhýbaním sa zbieraniu vysokej buriny na prednom nárazníku či podvozku. Model však nedostal pohon všetkých kolies a dostanete ho len výhradne s predným „náhonom“.

Interiér pôsobí dobrodružnejšie vďaka špecifickým materiálom vlastným verzii TREK
Zdroj: Redakcia

V interiéri nájdete špecifické dvojfarebné látkové čalúnenie zladené s dekoratívnymi drevenými prvkami prístrojovej dosky. Vo výbave máte zahrnutý 7-palcový displej multimediáleho systému. Celý balík korunujú po vizuálnej stránke logá TREK a pokiaľ máte na perách otázku, že čo toto slovko znamená, model na ktorý sa práve pozeráte vznikol zo spolupráce Toyoty a výrobcu bicyklov práve tejto značky.

Kufor je skutočne veľký. Na ten v Audi A6 Avant stráca len 5 litrov objemu.
Zdroj: Redakcia

Pomerne zaujímavý údaj vás čaká v kufri auta, ktorý ponúka objem až 581 litrov. To je napríklad len o 5 litrov menej, než ponúkne omnoho väčšie a drahšie Audi A6 Avant.

Rezerva

Najvýkonnejšia motorizácia kombinuje elektromotor s výkonom 80 kW/109 koní a 2-litrový benzínový atmosférický štvorvalec s výkonom 112,5 kW/153 koní. Športovejšie ladená z dvojice hybridných motorizácií nedisponuje voliteľným režimom „B“ určeným pre rekuperáciu energie, ale športovým režimom „S“. Jeho zvolením dávate pohonu najavo, že má zabudnúť na kjótsky protokol, pokuty za emisie a svižne rozhýbať auto kombinovaným výkonom 135 kW/184 koní.

Týmto by som sa chcel oficiálne poďakovať inžinierom z Toyoty, že nás pravých šoférov nezbavili otáčkomerov
Zdroj: Redakcia

Výkonový potenciál pohonu dorovnáva jeho schopnosť jazdiť v mestskej a medzimestskej premávke približne 50% času čisto na elektrický pohon, čo nie je citácia z tlačových materiálov alebo moja osobná skúsenosť. No a toľkoto „čistých“ elektrických kilometrov zvládnete aj bez toho, aby ste auto nabíjali či sa inak zdržovali pre dobro čistoty verejného ovzdušia.

Pod netypicky exponovanou spleťou káblov a hadíc sa nachádza kombinácia 2-litrového benzínového štvorvalca a elektromotora spoločne dodávajúceho 135 kW/184 koní na predné kolesá
Zdroj: Redakcia

Takto vyvážený charakter pohonu prináša celkovo prekvapivú spotrebu. V mestskej premávke môže apetít auta na benzín spadnúť až k rovným štyrom litrom, a to sa ani nebudete nijak obmedzovať. Za mestom spotreba mierne poskočí k 4,4 litrom, zatiaľ čo na diaľnici, kde sa spaľovací motor stará o pohyb vpred väčšinu času sám, ubúda benzín z nádrže tempom 6,8 litra každých 100 km.

Základná cena modelu – Toyota Corolla Touring Sports TREK 1.8 Hybrid: 25 640 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla Touring Sports TREK 2.0 Hybrid: 28 540 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2019
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 350 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1987
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:112(153)/6000
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :190/4400-5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:132 (180)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:3,4-3,6/3,8-4,0/3,7-3,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:581
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť [kg]:1370 - 1560
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4650
Šírka [mm]:1790
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2700