Druhá generácia Toyoty C-HR prišla minulý rok a všetkým vytrela zrak. Okrem športovej výbavy sme sa pozreli aj na to, pre koho dáva zmysel s plug-in hybridom pod kapotou.
Za dynamickú GR Sport si v porovnaní s výbavou Executive, obe sú v uvádzacej Premiere Edition, nepriplácate. No je tu niekoľko odlišností. Napríklad spodná lišta prednej masky, špeciálny dizajn mriežky chladiča, disky kolies majú 20 palcov a iný je aj zadný nárazník. K tomu “GR Sportové” prahy, špeciálne čalúnenie s eko brúsenou kožou, prešívaný športovejší volant a zopár červených detailov.
Do najvyšších špecifikácii Toyota natrepala toľko výbavy, že sa tu budete cítiť ako vo vesmírnej lodi. Multimédiá majú 12,3 palca, audiosystém je od JBL, a aj keď toto auto je dlhé ako Kona alebo Karoq, napriek tomu tu máte i digitálne spätné zrkadlo. Takto krátke auto ho úplne nepotrebuje, ale asi sa nájdu ľudia, ktorým zadné okno príde trochu viac skosené. Takže naozaj vyšli v ústrety úplne každému.
Chce vám dať najviac
Špecifikom Toyoty je, že sa vám snaží dať čo najviac. Inými slovami, keď nejaké miesto akurát nezaberá dôležitá súčiastka, je uvoľnené pre vás na používanie. A preto ponúkne hybridná predokolka až 388 litrov v kufri, zatiaľ čo naša verzia nie. My síce máme tiež predokolku, ale s celkom slušnou 13,6-kilowatthodinovou baterkou. Takže kufor má v našom prípade o asi 80 litrov menej. Práve vďaka o niečo menšiemu kufru môžete jazdiť čisto na elektrinu.
Mimochodom, práve tento plug-in hybrid je najvýkonnejší zo všetkých. Predné kolesá poháňa 223 koňmi a rovnako je topkou aj v zrýchlení. Ten ťah a o pol sekundy lepšie zrýchlenie v porovnaní s bežným hybridom tu je cítiť. Popri športovejšom “looku” popracovali vo verzii GR Sport aj na podvozku, ktorý jemne prituhol. A vzhľadom na to, že plug-in hybrid je o niečo ťažší, my to len schvaľujeme. Pri prejazde zákrutami cítiť, že C-HR je mierne vyššie položeným crossoverom. No napriek tomu máte pocit, že aj v opačne klopených zákrutách si zachováva svoju stopu. Navyše spoza volantu máte výborný prehľad o dianí na ceste a minimálne my by sme vedeli dosť dobre predvídať, ako sa bude auto v danej situácii správať.
Naozaj tu je ticho
Nerovnosti sú odfiltrované veľmi pekne. A hluk v kabíne? Vo vysokých rýchlostiach naozaj len jemne počuť obtekanie vzduchu okolo zrkadiel. Čo sa týka hybridnej časti pohonu, teda keď vybijete baterky, započujete aj spaľovací motor. Ale plynulé rozbiehanie v meste zvláda na 1200 – 1500 otáčkach za minútu, a to nie je nič, čo by vám trhalo uši. Ak by sme mali hovoriť o spotrebe s vybitou baterkou, tu je C-HR čistokrvnou Toyotou. Nám sa dokonca podarilo zajazdiť rovnakú hodnotu, ako má ľahšia a o 26 koní slabšia hybridná verzia s predokolkou vo svojich tabuľkách WLTP – 4,9 l/100 km.
A to hovoríme len o apetíte pri vybitej baterke. Ak si kupujete plug-in hybrid, asi budete nabíjať. Inak by pre vás nemalo zmysel priplácať si. No a keď budete pichať auto do zásuvky alebo wallboxu, môžete po každom nabití prejsť 66 kilometrov čisto na elektrinu. V meste to dokonca môže byť aj o niečo viac. Takže komu sa vlastne oplatí plug-in hybrid?
Pre koho je plug-in hybrid?
My sme to pre vás s Bonifáckom spočítali. Zobrali sme si modelového zákazníka, človeka, ktorý každý deň dochádza pár desiatok kilometrov do práce a má kde nabíjať. A posadili sme ho do hybridnej aj plug-in hybridnej C-HR. S tým, že každý víkend sme ho poslali na chatu a raz za mesiac dokonca precestoval celé Slovensko. Ak chcete poznať detailnejšie informácie, určite si na našom YouTube kanáli pozrite video s týmto autom. No skutočnosť je taká, že v takejto situácii môže rozdiel v mesačných nákladoch predstavovať takmer polovicu.
Základná cena modelu – Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140k e-CVT FWD Comfort: 27 690 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid 223k e-CVT FWD GR Sport Premiere Edition: 47 090 €
EuroNCAP: 5* (2024)
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový, plug-in hybrid |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1987 |
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]: | 112 (152)/6000 |
Najvyšší krút. moment spaľovacieho motora [Nm/ot./min.]: | 190/4400–5200 |
Najvyšší systémový výkon [kW (k)]: | 164 (223) |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,4 |
Spotreba - WLTP prvých 100 km [l/100 km]: | 0,8-0,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 296-310 |
Dĺžka [mm]: | 4360 |
Šírka [mm]: | 1830 |
Výška [mm]: | 1558–1564 |
Rázvor [mm]: | 2640 |