TEST: Suzuki SV 650X | Retro je v móde

4893

Od Suzuki som čakal, že krásna SV 650-tka dostane pre rok 2018 LED svetlo. To jediné jej chýba k dokonalosti. Nestalo sa tak, no Suzuki prišlo s podstatne väčšou novinkou. Predstavilo úplne novú verziu modelu SV 650 s označením X.

Hneď na úvod musím upozorniť ostrieľaných motorkárov s dlhoročnými skúsenosťami, že sme časopis o autách. K motorizmu však neodmysliteľne patria aj motorky. Svet nie je čiernobiely. Motoristi by sa nemali deliť na motorkárov a „plechovkárov“ ako nás,voziacich sa v autách, motorkári často nazývajú. Veď väčšina z vás má aj tak doma nejaké to auto a veľa z nás „plechovkárov“ pokukuje aj po motorkách. Ja som sa nechal zlomiť pred dvomi rokmi.

Začal som na skútroch a veľmi ma to bavilo aj napriek variátoru, čo je vlastne bezstupňová automatická prevodovka, na ktorú mám averziu. Okamžite u mňa vznikla potreba vyskúšať niečo s radením, takže som si musel spraviť „vodičák“ na motorku. Už v autoškole sa mi staré Suzuki SV 650 veľmi páčilo, ale ako úplný začiatočník som mal pred touto motorkou rešpekt. Kúpil som si Hondu CB500F. Jazdil som na nej aj v autoškole a úplne mi stačila. Na aktuálnom modeli mi vyhovovalo, že má ABS a LED svetlo (oveľa lepšia viditeľnosť na ceste, a teda bezpečnosť). Možno aj preto som ju nakoniec uprednostnil pred Suzuki SV 650, ktoré LED svetlo nemá. No a, samozrejme, bola zhruba o tisícku lacnejšia.

Café racer

Motorky v retro štýle teraz zažívajú obrovský boom. Veď aj mňa zlákali do sveta dvoch kolies práve modely, ktoré svojím dizajnom odkazovali na 60. roky minulého storočia, kedy sa chlapci v Anglicku pretekali od pumpy k pumpe. Išlo o unikáty. Svoje, často nie práve najvýkonnejšie, motorky upravovali. Väčšinou to boli lacnejšie modely, no domáci majstri si ich odstrojovali, aby boli čo najľahšie a zvyšovali im výkon. Mnohým sa podarilo vkusne upraviť aj dizajn, vďaka čomu sa z toho stal taký kult. Motorka priamo od výrobcu teda nikdy nebude skutočným „café racerom“, ale môže tak aspoň vyzerať. Dôkazom, že to stačí, je predajný úspech takýchto modelov. Väčšinou sú to však drahšie motorky, a tak som sa aj ja musel „uspokojiť“ so spomínanou Hondou CB500F. Tá nie je ani trochu retro, ale na nej sa mi práve páči jej moderný dizajn. Obzvlášť v trojfarebnej kombinácii, ktorú mám (biela, modrá, červená), vyzerá tento model veľmi dobre. Pri pohľade na Suzuki SV 650 X však mám chuť svojej motorke „zahnúť“.

Superšport

Suzuki SV 650 X je asi cenovo najdostupnejší „café racer“. Veď aj štandardný model ponúka bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu. Čím je teda „X-ko“ odlišné? No predovšetkým dizajnom. Vďaka decentnej kapotáži by táto motorka z roku 2018 nevyčnievala z davu ani v 60. rokoch. Okrem unikátnej farebnej kombinácie dostala aj špeciálne retro sedadlo, ktoré dodáva „X-ku“ ten správny šmrnc. Najväčším rozdielom je však posed. Na tejto motorke sa v podstate „leží“ ako na superšporte. Ani by som sa nečudoval, keby si SV 650X riadidlá požičala priamo z modelu GSX-R.

Najväčší rozdiel je v posede. Štandardný model má klasické spojené riadidlá, zatiaľ čo verzia X má športové dvojdielne.

Nech žije V-čko

Dvojvalec s výkonom 75 koní nie je ani zďaleka to najsilnejšie vo svete dvoch kolies, ale pre mňa to bola raketa. Oproti mojej motorke je SV 650X o 27 koní silnejšia. Charakter je veľmi podobný, aj keď motor Hondy je klasický radový a tento je do V s uhlom zovretia valcov 90°. Motoru to dodáva veľmi pekný zvuk, ktorý trochu pripomína motory V8. Ďalším rozdielom oproti štandardnému modelu SV 650 je práve zvukový prejav. Aj keď výfuky oboch modelov vyzerajú rovnako, konštruktéri tam museli niečo zmeniť. Zvuk verzie X je totiž nielen krajší, ale aj o čosi výraznejší.

Dilema

Po pár dňoch strávených so Suzuki SV 650X nemôžem spávať. Stále na ňu myslím. Moja Honda ma už nebaví. Ak by som chcel byť kritický, musel by som objektívne povedať, že CB500F je precíznejšie postavená motorka. V Honde akoby skrátka mali väčší zmysel pre detail ako v Suzuki. Okrem niektorých naozaj nepodstatných vecí sa mi napríklad nepáči, že predný blatník nie je na Suzuki lakovaný. Pôsobí to lacno a kazí to inak vyšperkovaný imidž motorky. Najväčším objektívnym mínusom je ale aj tak absencia LED svetla. No a čo ten posed? Musíte v prvom rade vedieť, na čo tú motorku chcete. Ak iba na krátke a rýchle trasy, tak by to nemal byť problém. Skôr naopak. Pri svižnej jazde je tento posed ideálny, ale ľudia, ktorí jazdia na motorke po celej Európe, by si niečo s takýmto posedom nikdy nekúpili. Ak však hľadáte niečo v tejto cenovej kategórii, určite by som vám odporúčal vyskúšať si aj tento model. Ja som vyskúšal a… Hondu asi nafotím na inzerát. Hoci sedí sa na nej lepšie… aj LED svetlo má. Musím ešte porozmýšľať. Ale 27 koní navyše… a ten zvuk. Idem do Suzuki.

Základná cena modelu – Suzuki SV 650 ABS: 6 490 €
Základná cena testovanej verzie – Suzuki SV 650X ABS: 6 690 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:kvapalinou chladený štvortakt
Valce/ventily:2/8
Zdvihový objem [cm3]:645
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:56 (75)/8500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:64 /8100
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:-
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:-
Kombinovaná spotreba [l/100 km]:3,8
Rozmery a hmotnosti
Objem nádrže [l]:14,5
Pohotovostná hmotnosť [kg]:198
Rozmer pneumatík:120/70 vpredu, 160/60 vzadu
Dĺžka [mm]:2140
Šírka [mm]:730
Výška [mm]:1090
Rázvor [mm]:1445