TEST Peugeot 208 Active: Bojovníček

1193
Zdroj: Autor

Na prvý pohľad to vyzerá, že v (takmer) základnej výbave toho najmenšiemu Peugeotu veľa nezostalo. Namiesto frajerských LED svetlometov sú tu obyčajné „lampášiky“, prerastené disky kolies vymenili decentné kryty kolies a do jeho útrob sa nasťahoval manuál s klasickou ručnou brzdou. Uškodilo to aktuálnemu Európskemu autu roka?

Peugeot 208 sme už v redakcii mali, no vo vrcholnej verzii GT Line. Teraz prišiel rad na variant, ktorý na cestách budeme vídať asi najčastejšie – v poradí druhý výbavový stupeň Active s 1,2-litrovým trojvalcom bez turbodúchadla, ktorý môže byť váš už od 12 190 €.

Halogénové „lampášiky“ v kombinácii s LED svietením vyzerajú stredne komicky.
Zdroj: Autor

Trnafčan

Ak si potrpíte na lokálne, ste na správnej adrese. Podobne ako všetky ostatné verzie, dvestoosmička nachádza svoje rodisko v Trnave, kde zdieľa výrobné linky s Citroënom C3. Narozdiel od neho má však modernejšiu platformu EMP1, kompaktnejšie rozmery a vizuálny šmrnc už v základnej výbave.

Nový VW TIGUAN
Napriek svojej vizuálnej kompaktnosti je 208-čka stále plnohodnotným, štvormetrovým autom.
Zdroj: Autor

Bez kompromisov to však nepôjde: Testovacie vozidlo sa na svet pozeralo cez halogénové svetlomety, ktoré v kombinácii s LED denným svietením vyzerali takmer smiešne. Kompromisne pôsobí aj vzhľad jeho plastových krytov kolies, ktorý sa snaží až príliš zaujať.

Nie je to základ, ale mohol by byť: Výbava Active stojí nad úplne sparťanským, základným stupňom Like.
Zdroj: Autor

Pochvala, naopak, patrí zadnej optike dvestoosmičky, ktorá nezaprie svoju spriaznenosť s celou rodinou Peugeotov. Vtipné sú detaily, ktoré pripomínajú legendárne modely minulosti, spomeňme C-stĺpik inšpirovaný 205-kou. Z čoho sa však inšpirovali miniatúrne zadné dvere, to fakt netuším. Žeby Mazdou RX-8?

Medzi zadnými svetlometmi by sme našli celkom šik pás z lesklého čierneho plastu
Zdroj: Autor

Lepší základ

Pohľad do interiéru potom naplno odhalí, s kým máte tú česť. Nie však na prvý pohľad, pri ktorom vám padne zrak predovšetkým na celkom klasický peugeoťácky 7” dotykový displej infotainmentu, ktorým (bohužiaľ už) tradične ovládate multimédiá aj klimatizáciu.

Interiér pôsobí trocha ako čierne more, no nemôžete mu vytknúť technologickú vyspelosť
Zdroj: Autor

Zvyšok palubnej dosky je vypracovaný v lesklom čiernom plaste a podarenej imitácii karbónu, ktorá však v aute so 75 konskými silami vyznieva dosť ironicky. Zvláštnemu pocitu sa nemôžem ubrániť ani v prípade použitých hrubozrnných plastov na zvyšku interiéru. Inak pôsobí dostatočne moderne aj bez 3D prístrojového panelu i-Cockpit.

Vo výbave Active sa musíte zaobísť bez i-Cockpitu. Prekáža? Vôbec nie.
Zdroj: Autor

V rámci výbavy Active však nedostatnete ani dvierka na odkladací priestor pre smartfón v strede palubnej dosky, čo ma celkom prekvapilo – podobne ako páka prevodovky prevzatá z minulej generácie. Ale načo meniť niečo, čo funguje?

Páka prevodovky je prevzatá z predchádzajúceho modelu. Jej chod je trocha gumový, spojka zasa zaberá celkom záhadne
Zdroj: Autor

Peugeot 208 je v rámci ponuky malých áut stále skôr obratnou voľbou do mesta než skutočne všestranným autom, čomu zodpovedá aj ponuka priestoru na zadných sedadlách. Štyri osoby s tenšími nohami sa tu pohodlne zmestia – aj s 311 litrami batožiny, čo nie je zlé skóre.

Tu je batožinový priestor. Je čierny. Má 311 litrov, čo je na danú triedu úplne v poriadku. Viac tu toho asi nie je.
Zdroj: Autor

Levie srdce

Dvestoosmička dvíha kútiky na perách svojími jazdnými vlastnosťami. Priamo korešpondujú aj s jeho iskrivým vzhľadom a bojovným charakterom základnej jednotky 1,2 PureTech s výkonom 55 kW (75k).

Trojvalec PureTech je s objemom 1,2 litra a svojimi 55 kW (75 k) azda najsilnejšia stránka auta. Tipovali by ste mu vyšší výkon.
Zdroj: Autor

Môže dávať zdanlivo maličký výkon, vyvažuje ho však ochotou ísť do otáčok a schopnosťou podvozka otočiť sa na päťkorune v akejkoľvek situácii. Dojem trocha kazí gumové radenie, absencia citu v maličkom volante a vyslovene záhadný bod záberu spojky.

V danej výbave sa môžete tešiť na klasickú ručnú brzdu. Super!
Zdroj: Autor

Môžete si myslieť, že si táto 208 zaslúži aj šiesty prevodový stupeň, no ona nežerie nič už teraz: mimomestská spotreba okolo 4 litrov je úplne dosiahnuteľná, podobne ako nameraných 4,8 litra v meste. Diaľničná hodnota 7,1 litra na taký malý motor neprekvapí.

Zozadu to novej 208 pristane najviac, aj keď je ľúbivá z každého uhlu
Zdroj: Autor

Chcete kúpiť rozumné auto, no zároveň vyzerať, že myslíte srdcom? Ste na správnej adrese. Pre istotu si však skontrolujte, či sa niekde nedá nakúpiť aj lepšie.

Základná cena modelu – Peugeot 208 1,2 PureTech 75k 5MT Like: 10 990 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 208 1,2 PureTech 75k 5MT Active: 12 190 €
Euro NCAP: 4* (2019)
Záruka: 2 roky (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:55(75)/5750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:118/2750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:13,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:4,8 - 4,9/3,7 - 3,9/4,1 - 4,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:311
Objem nádrže [l]:40
Prevádzková hmotnosť [kg]:1 078
Rozmer pneumatík:185/65 R15 T
Dĺžka [mm]:4055
Šírka [mm]:1745
Výška [mm]:1430
Rázvor [mm]:2540