Vivaro, to nie je len pracovná dodávka. Existuje, samozrejme, aj osobná verzia Tourer a my sme si ju tentoraz vyskúšali v takom „pololuxusnom“ prevedení.
Prečo len v „pololuxusnom“? No lebo ani testované auto nepredstavuje ešte to najlepšie, čo modelový rad Vivaro dokáže ponúknuť. K dispozícii je aj verzia s dvomi sedadlami v druhom rade, ktoré sa dajú otáčať proti smeru jazdy a medzi nimi môže byť konferenčný stolík. V nami testovanom aute sme mali vzadu šesť sedadiel v dvoch radoch (v smere jazdy) a vpredu dve sedadlá, čiže dokopy osem miest na sedenie.
Nekonečné možnosti
Ako som už naznačil, Vivaro ponúka viaceré konfigurácie interiéru, resp. sedadiel. Štandardne je to tak, ako vidíte na fotkách. Vzadu sú dva rady sedadiel, ktoré tvorí dvojmiestna lavica a jedno samostatné sedadlo. V prípade potreby sa dá teda odstrániť jedno, dve alebo všetky tri sedadlá.Sedadlá vzadu sú navyše posuvné, aj keď „posuvné“ asi nebude to správne slovo. Viete ich v rámci interiéru posúvať dopredu či dozadu, ale nie tak ako predné sedadlá. Najprv ich musíte vybrať z podlahy a ukotviť na inom mieste, čo je mimoriadne prácne, keďže sedadlá sú naozaj ťažké.
Dlhší je lepší
VivaroTourer je k dispozícii v dvoch dĺžkach. Určite si priplaťte za dlhší model. Viem, možno sa občas ocitnete v situácii, kedy bude trochu problém zaparkovať takmer 5,4 metra dlhé auto, ale ak by ste siahli po kratšom modeli, myslím si, že s problémom nedostatočnej kapacity batožinového priestoru by ste sa stretávali oveľa častejšie. Ono osem ľudí sa bez problémov v komforte odvezie aj v kratšom modeli, ale pokiaľ vás bude osem a každý si so sebou zoberie čo i len príručnú batožinu, osem kufrov je osem kufrov. Hoci aj malých. Do verzie L2 to nahádžete všetko s prehľadom, no v L1 to bude zakaždým natesno.
Pozor naňho
Ostentatívny nápis „BITURBO“ na zadku pôsobí trochu úsmevne, pokiaľ si uvedomíte, že pod kapotu je naftová „jedna-šestka“ s výkonom 145 koní. Na vyše dvojtonové auto to nie je veľa, ale nemôžem povedať, že by to bolo málo. V tejto triede je výkon 145 koní už mierny nadštandard. Dôležitejší je krútiaci moment, ktorý je napriek malému objemu taktiež slušný – 340 Nm. Vďaka tomu dosahuje najsilnejšie Vivaro podobnú dynamiku ako priemerné osobné auto. Čo sa týka spotreby, v meste počítajte s deviatimi litrami nafty na 100 km. Mimo mesta sa však dá jazdiť aj za 7 l/100 km. Na diaľnici je spotreba o liter vyššia.
Resumé
Vivaro nie je zlé auto, ale ak hľadáte niečo na prepravu naozaj dôležitých obchodných partnerov, možno by bolo lepšie investovať do drahšej konkurencie, ktorá má nefalšovaný punc luxusu. Niežeby som mal niečo proti značke Opel alebo proti Vivaru ako takému, ale okrem tých kožených sedadiel a pekných zliatinových diskov kolies nedisponovalo toto auto prakticky ničím luxusným či prémiovým. V podstate je to stále len trochu krajšie a viac civilizované úžitkové auto. No a ak nepotrebujte voziť nikoho „dôležitého“, ale len tých najdôležitejších (svoju rodinu), vykašlite sa na kožené sedačky. Nebude sa vám zbytočne potiť zadok a ešte aj ušetríte.
Základná cena modelu – Opel Vivaro Tourer L1H1 1.6 CDTI BiTurbo 125 k: 28 788 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Vivaro Tourer L2H1 1.6 CDTI BiTurbo 145 k: 29 964 €
Záruka: 5 rokov/150 000 km
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 107 (145)/3500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 340 /1750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 177 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,9 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 6,9/5,5/6,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 1800/3400 |
Objem nádrže [l]: | 80 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 2061 |
Rozmer pneumatík: | 215/65 R16 |
Dĺžka [mm]: | 5398 |
Šírka [mm]: | 1956 |
Výška [mm]: | 1971 |
Rázvor [mm]: | 3498 |