TEST: Nissan Micra | Pohľad vpred

453
Zdroj: Redakcia

Automobilové odkazy na minulosť či určitá hrdosť na svoj pôvod sú mi veľmi sympatické. Volkswagen, MINI, Suzuki, vyberte si značku a do dnešného dňa jej modely istým spôsobom vzdávajú hold svojím predchodcom. Nissan Micra sa však nedíva vzad, ale výhradne vpred.

V zásade som takýto úvod napísal len na upútanie, no som veľmi rád, že nový Nissan Micra nijako neodkazuje na svoju predošlú generáciu, keďže to auto malo objektívne zopár chýb. V tomto prípade je ale veľmi dôležitá ani nie tak história ako technika pod kapotou.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pretože kombinácia preplňovaného trojvalca s nepriamym vstrekovaním a prevodovky CVT v malom aute je celkom slušná Pandorina skrinka. Ako to teda dopadlo?

Najluxusnejší odtieň

V rýchlosti vás prevediem dizajnom a obsahom cenníka Micry. Začnime s tým, že auto nesie odtieň farby, ktorý je v mojich očiach absolútne neprekonateľný. Pokiaľ by som dostal za úlohu vyjadriť diskrétny luxus jedným farebným odtieňom, povedal by som len “burgundy”. Táto farba pridáva Micre po optickej stránke jednoducho na hodnote.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Cenník je pomerne jednoduchý a priamočiary. K dispozícii je jeden motor, dve prevodovky, štyri hlavné výbavové stupne a v rámci nich 9 príplatkových balíčkov, 11 farieb exteriéru a 4 vyhotovenia interiéru. Môže to znieť hrozivo komplikované, no celá ponuka sa vtesná do necelých dvoch papierov formátu A4.

Ródeo?

Poďme rovno k veci, keďže Micra nie je žiadna novinka. O pohon sa stará kombinácia prvkov, ktorá z papiera nenaznačuje, že by Micra vzbudzovala radosť z jazdy. Litrový benzínový trojvalec s nepriamym vstrekovaním od Renaultu totiž nie je zrovna známy svojou presnosťou z hľadiska odozvy na plynový pedál. Zároveň je však jeho technické riešenie veľmi prívetivé z dlhodobého hľadiska, pretože tento typ vstrekovania paliva na rozdiel od toho priameho nevytvára uhlíkové usadeniny, teda ľudovo nekarbonizuje.

Litrový trojvalec bežiaci na benzín a dopovaný turbodúchadlom má nepriame vstrekovanie. To odstavuje potenciálne budúce problémy so zanášaním motora uhlíkovými usadeninami.
Zdroj: Redakcia

Výkon 68 kW/91 koní je absolútne adekvátny aj v prípade, že auto zaťažíte pasažiermi. Maximálny krútiaci moment prameniaci z preplňovania turbodúchadlom je 144 Nm od pomerne nízkych 1 750 ot./min. To však len v prípade prevodovky XTRONIC (CVT). S manuálom je maximálny krútiaci moment na úrovni 160 Nm, no od vyšších 2 000 ot./min.

Prevodovka CVT ma celkom príjemne prekvapila. Jej jedinou slabou stránkou je mierne trhnutie autom smerom vpred pri pustení plynu po dlhšej akcelerácii.
Zdroj: Redakcia

Nejde o žiadneho trhača asfaltu a, popravde, v prípade prevodovky CVT ide o skutočne plynulú jazdu. Jedinou slabinou tohto systému je mierne trhnutie autom po pustení plynu pri prudkej akcelerácii. Inak dokáže simulovať prevodové stupne, tak máte aspoň navodený pocit, akoby ste šoférovali klasický automat.

Skutočný svet

V meste je pohon vynikajúci a nepýta si ani veľa paliva na prevádzku, konkrétne 5,8 litra na stovku. Mimo mesta šantíte so spotrebou 5,2 litra a na diaľnici, kde je motor extrémne tichý a vôbec o ňom ani len neviete, vylezie na hranicu 7,2 litra. Ticho v kabíne spôsobuje zhutnená izolácia vo dverách, ku ktorým sa pridávajú okná vyhotovené z akustického skla.

Pozícia za volantom nie je síce nijak športová, no nadšený šofér si na kapitánskej stoličke nájde miesto pomerne ľahko
Zdroj: Redakcia

Z hľadiska komfortu jazdy je Micra prekvapivo dobrá. Až by som povedal, že do takej prvej päťky v rámci segmentu by som ju mohol úplne v pohode zaradiť. Je to mierne športovo ladený podvozok, no zostáva pohodlný v meste a pri bežnom používaní. Ide o celkom príjemný kompromis.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Musím povedať, a to celkom úprimne, že ma kombinácia pohonu celkom prekvapila. Čakal som mierne chaotické reakcie, typické pre jeho jednotlivé prvky, no nedočkal som sa ich. Je to dynamicky pôsobiaca a zaujímavo vyzerajúca malá kára, z ktorej sa stala akási alternatívna voľba. Pokiaľ nechcete opozerané a dobré malé auto, prekvapivo môže byť odpoveďou práve Nissan Micra.

Základná cena modelu – Nissan Micra 1.0 IG-T 92 MT VISIA: 12 390 €
Základná cena testovanej verzie – Nissan Micra IG-T 92 XTRONIC N-DESIGN: 16 120 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2017
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:999
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:68(91)/5000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:144/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:14
Priemerná spotreba (WLTP) [l/100 km]:6,1 - 6,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:300
Objem nádrže [l]:41
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1080 - 1122
Rozmer pneumatík:195/55 R16
Dĺžka [mm]:3999
Šírka [mm]:1743
Výška [mm]:1455
Rázvor [mm]:2525
Mrkni naše nové video: