TEST: Nissan Juke Nismo – Karate Kid

1559

Tento malý crossover môže pôsobiť ako trochu divná voľba pre športové oddelenie Nismo, ale to je vlastne celkom zábavné auto. Nissan Juke Nismo je kompaktný crossover s dĺžkou 4165 mm a šírkou 1770 mm. Znamená to, že je o 30 mm dlhší a o 5mm širší ako štandardný Juke.

Výrazná identita
Nissan Juke sa dá označiť rôzne, len nie ako konvenčné auto. Preto sa nemusí páčiť hneď každému. Avšak, s doplnkami exteriéru alá Nismo, vyzerá Juke celkom svalnato a športovo. Vonkajšie úpravy však nezlepšujú iba vzhľad ale aj aerodynamiku vozidla. Výrobca sa hrdí aj zvýšeným prítlakom vozidla na vozovku. Nárazníky a anatomické tvarovanie bočných prahov bolo prepracované pre zvýšenie aerodynamických vlastností.
Interiér poskytuje takmer toľko detailov ako exteriéru. Volant je z Alcantary a kože s červenou značkou označujúcou stred horného poloblúka. Športové predné sedadlá ponúkajú užitočnú bočnú oporu, zadné držia telo najmä vďaka zdrsnenému povrchu. Sú potiahnuté semišom a obsahujú červené logo Nismo. Štandardné čierne gumové pedále boli povýšené na kovovú úpravu, tiež je na nich Nismo logo na povrch zabraňujúci šmyknutiu spod nohy.

Maloobjemový turbomotor ako normál dnešnej doby
Nissan Juke Nismo je poháňaný 1,6-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním (DIG-T). Jednašestka je asi menej než to, čo by ste mohli očakávať od modelu Nismo. Za stálej asistencie turba však produkuje 200 koní a 250 Nm krútiaceho momentu. Kompaktné rozmery prezrádzajú, že nejde o ťažké auto. S pohonom prednej nápravy auto váži iba 1295 kg a verzia 4WD ma hmotnosť 1441kg. Testovaný kus bola štvorkolka s automatickou prevodovkou CVT. Z nuly na stovku to zvládne za 8,2 sekundy. Verím, že s manuálom by to bola väčšia zábava, aj papierovo zrýchli o pol sekundy skôr.
S autom sa dá jazdiť aj celkom bežne, pokojne. NISMO-efekt sa dostaví až pri otáčkach nad hodnotou 3000. Vtedy auto počúva veľmi ochotne na stlačenie plynového pedála. Maximálny výkon dosahuje pri 5600 otáčkach za minútu. Jazdou v tomto zmysle si užívate jazdu akú vám bežný Juke neponúkne ani náhodou. Riadenie je rýchle a citlivé, mierne väčšie náklony v rýchlych zákrutách sa dajú autu odpustiť vzhľadom na výšku karosérie, odpruženie však funguje bravúrne. Juke NISMO je viac frajerským náradím do ulíc veľkomesta, ako reálnym kusom auta ktoré by ste si chceli vychutnať na okruhu. Jazdné vlastnosti sa od štandardného Juke naozaj odlišujú, auto s vodičom komunikuje iným jazykom. Napriek tomu je tento na vzhľad agresor len nežným svalovcom. Nie je to naozajstné športové auto, ale zvonka aj zvnútra sa netají ambíciou sa zaň vydávať. Je to taký automobilový Karate Kid.

Nissan priniesol značku Nismo už aj do Európy a prvý model dostupný s týmto prívlastkom je model Juke.