Mitsubishi L200 je starým známym „makačom“. Pozrite sa na staveniská či flotily firiem zabezpečujúcich inžinierske siete. Nájdete ich tam „na mraky“. Limitovaná edícia Black Edition je však dôkazom toho, že pred príchodom faceliftu chce piata generácia vyzerať skutočne dobre.

Mitsubishi L200 Black Edition teda nie je určené pre stavbárov či technikov vodárenského podniku. Teda je, no používať túto verziu modelu pre tvrdú prácu na stavbe by sa rovnalo kopaniu kanálov v drahom „outdoorovom“ oblečení. Už na prvý pohľad ide o niečo extra, zvlášť v konfigurácii naladenej do temnej šedej farby.

Mačo

V zásade sa nič dramatické neudialo. Mitsubishi L200 Black Edition je však vybavené čiernymi exteriérovými prvkami, ktoré mu dodávajú agresívnejší nádych. V prvom rade nejde o drobné auto.

Je to mašina s celkovou dĺžkou vyše 5,2 metra a výškou skoro 1,8 metra. S dodatočnou strechou na korbe je to skutočne obor a aj keď svojou šírkou zostáva vo veľmi príjemnej a znesiteľnej rovine, na parkovisku ho medzi nafučanými mestskými SUV-čkami jednoducho nestratíte.

So špeciálnou limitovanou edíciou teda prichádza s čiernymi 17-palcovými diskami kolies a celým poľom temných doplnkov. Menovite mriežkou chladiča, ochranným krytom predného nárazníku, lemami blatníkov, krytmi vonkajších spätných zrkadiel, kľučkami dverí a nástupnými prahmi v čiernej farbe.

K výbave sa pridávajú xenónové predné svetlomety. Je na vás toho temna až príliš? Nebojte sa. Zistili sme, že môžete mať L200 Black Edition aj v bielej farbe. To by už však nebolo ono, že?

Work hard, …

L200 nie je najluxusnejším pick-upom spomedzi svojej konkurencie. Ako je však fascinujúce, že si môžete kúpiť automobilový ekvivalent montérok v luxusnom prevedení, tak mi zároveň prístup Mitsubishi dáva logiku. Na palube nenájdete precízne spracované plasty či kožené sedadlá.

Na luxusné nemecké pick-upy sa L200 evidentne hrať nechce. Interiér je pripravený na špinu a prach. Nie na navoňaného frajera idúceho z kaviarne.

Len si predstavte, že so zablatenými gumákmi odchádzate z rybolovu a zašpiníte si nimi sedadlo z exkluzívnej kože. To sa vám v tomto prípade nestane. Všetky tlačidlá sú rovnako dostatočne veľké, aby ste ich mohli ovládať v rukaviciach.

Pre zadných pasažierov je priestoru pomerne dosť. Kamarátom však vopred oznámte, že budú mať batožinu na korbe, nech nenastane nijaké nedorozumenie.

Vziať toto auto na poľovačku, na ryby či na letný festival uprostred zablateného poľa – z blata na palube sa nezbláznim. Prídavná strecha nad nákladným priestorom má vyklápateľné okná, ktoré je možné uzamknúť. Jej prítomnosť môže byť však obmedzujúca.

Europalety problémom nie sú. Väčší balík slamy už asi áno. Strecha sa dá v priebehu pár minút demontovať.

Kým vďaka nej prepravíte svorku psov či zopár menších hospodárskych zvierat aj v nepriaznivom počasí a s ventilovanou kabínou, bicyklu s 29-palcovými ráfmi budete musieť odmontovať koleso. Jej demontáž však nie je žiadna maturita.

…play hard!

Jazdiť s nenaloženým pick-upom každý deň v premávke môže byť problémom. Auto, ktoré unesie na korbe bezmála tonu nákladu, potrebuje byť zaťažené. Extrémna svetlá výška na úrovni 235 milimetrov je síce vynikajúci údaj, no berie si svoju daň a cítiť to na pohodlí.

Naftový štvorvalec s objemom 2,4 litra dáva o sebe poriadne vedieť hlavne v prípade zošliapnutia plynového pedálu bližšie k podlahe. Pri konštantnej jazde je však prekvapivo tichý.

Skvelé jazdné vlastnosti a rovnako ohodlnú jazdu som zažil na nespevnených poľných cestách. Tam sa L200 cíti ako ryba vo vode a v záležitosti od povrchu dokáže plachtiť zaprášenými cestami križujúcimi polia ako na obláčiku. Taktiež sa s ním otočíte doslova „na vreckovke“, keďže polomer otáčania činí len 5,9 metra.

Budíky s karbónovou textúrou vyzerajú skvele, no v podobnom aute pôsobia nečakane

No a z hľadiska spotreby vyzerali čísla nasledovne. V meste som sa s 2,4-litrovým naftovým štvorvalcom spolupracujúcim s päťstupňovým automatom zmestil do 10 l/100 km, mimo mesta do 8,5 litra a na diaľnici vyskočila spotreba na očakávaných 12,5 l/100 km.

Základná cena modelu – Mitsubishi L200 Black Edition 2.4 DI-D MIVEC 6MT: 35 100 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi L200 Black Edition 2.4 DI-D MIVEC 5AT: 37 700 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 700 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1984
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:150(204)/4200-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:350/1500-4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:199
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,1
Spotreba - kombi [l/100 km]:7,6/6,1/6,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [m2]:4,3
Objem nádrže [l]:80
Prevádzková hmotnosť [kg]:2195
Rozmer pneumatík:235/55 R17
Dĺžka [mm]:5006
Šírka [mm]:1904
Výška [mm]:1990
Rázvor [mm]:3000