TEST Mitsubishi ASX: Tvoja tvár znie povedome

1168
Zdroj: David Dejvo Schun

Nové ASX je prvým dieťaťom rozsiahlej medzikontinentálnej spolupráce. Stavia na overené a nesnaží sa príliš odlíšiť.

Je jasné, že aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi spolupracuje už dlhšie. No až nové ASX je skutočným príkladom toho, čo spolupráca dokáže. Prvýkrát stojí na platforme CMF-B pre vyššie špecifikácie modelov, ktorú zdieľa napríklad s Nissanom Juke, Renaultom Arkana alebo Capturom. A keď sa na toto auto zadívate poriadne, zistíte, že je tomu poslednému menovanému dosť podobné. Alebo takmer rovnaké.

Medzigeneračný skok

Kým predošlá generácia ASX vyzerala mohutne, mala na sebe kopu chrómu, obrovské čelo a masívnu mriežku chladiča, tá aktuálna je podstatne úprimnejšia. Dáva svojím dizajnom jasne najavo, že je určená najmä do mestských podmienok. A to dosvedčujú aj nové rozmery.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

ASX sa ako jedno z mála áut medzigeneračne zmenšilo. A to až o 14 centimetrov. Po bokoch nájdete 18-palcové disky kolies, príplatkovú nástupnú lištu, zatmavené zadné okná a vzadu na vás namiesto loga vybafne obrovský chrómový nápis Mitsubishi. Aj s výčnelkom, v ktorom sa skrýva cúvacia kamera.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Kabína ASX je vyslovenou štýlovkou. Nájdete v nej 9,3-palcové multimédiá aj s deviatimi BOSE reproduktormi. K tomu 10-palcový prístrojový štít, multifunkčný volant s fyzickými tlačidlami a… počkať. Aj vy máte tak trochu pocit, že ste to už niekde videli? Ak sa hýbete vo svete áut, určite vám neunikne, že ASX sa podobá na Captur o niečo viac, ako by bolo potrebné. V podstate jediný rozdiel, ktorý sme tu našli, je zmenený stred volantu tak, aby sa na ňom mohla vynímať okrúhla, a nie kosoštvorcová plaketka.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Posuvná lavica

Sedenie vzadu je určené skôr pre nižších a stredne vysokých cestujúcich. Čo však poteší, je posuvná zadná lavica. Ak nepotrebujete miesto v kabíne, jednoducho si posuniete zadnú lavicu čo najviac dopredu a zväčšíte si batožinový priestor o 114 litrov. Ten ich má v štandarde 422. A keby ste sklopili aj zadné sedačky, táto cifra by sa vyšplhala až na 1275 litrov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pokiaľ ide o pohon, naftu ani štvorkolku nečakajte. Ak však túžite po benzíne, Mitsubishi pod kapotou ponúkne celú sústavu elektrifikovaných aj neelektrifikovaných motorizácií s manuálom aj automatom. My sme sedeli v motorizácii, ktorú zákazníci obľubujú najviac. Najsilnejší 159-koňový benzín so sedemstupňovým automatom. Z nuly na stovku to dá za 8,5 sekundy a gúľať sa bude maximálkou 204 km/h.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Živé, no nie pretekárske

Pokiaľ hľadáte auto na rezanie zákrut, ASX nebude úplne pre vás. Je vyššie a jeho nastavenie podvozka vás bude nabádať skôr k jazde na komfort ako k jazde na rýchlosť. Na druhej strane, váži menej ako 1,4 tony… A s touto hmotnosťou dokáže celkom dobre narábať.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Jeho slabšia stránka sa ukáže až na nerovnostiach v meste. Keď prechádzate spomaľovače, cítiť, že auto je akoby našponované. A tak ich počujeme a cítime o niečo viac, ako by sme očakávali. Najsilnejší benzín si na sto kilometrov vypýta 5,9 litra paliva. A to je pri výkone takmer 160 koní veľmi slušné číslo. Samozrejme, na rováši to má mild-hybrid.

Na konci však zistíte, že nielen dizajn, ale aj ponuka motorov je prakticky totožná s Capturom. Prečo teda priniesli dve automobilky dve takmer totožné autá? Nad touto otázkou môžeme len polemizovať. Ale veríme, že obe značky majú všetko dobre prepočítané. Tým, že ASX je podobné Capturu, už viete, čo môžete očakávať a či vám bude vyhovovať. A aby Mitsubishi vyvážilo svoju o niečo vyššiu cenu, ponúka iné zloženie výbav a k tomu päťročnú továrenskú záruku… Čiže, na konci dňa je len na vás, či vás preferencie zavedú k jednému, alebo trom diamantom.

Základná cena modelu – Mitsubishi ASX 1,0 91k MT6 INFORM: 20 450 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi ASX 1,3 MHEV 158k 7DCT INSTYLE: 32 150 €
Záruka – 5 rokov/100 000 km

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový, MHEV
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1332
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:116(158)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:270/1800-3750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:204
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,5
Spotreba - WLTP [l/100 km]:5,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:422-536
Prevádzková hmotnosť [kg]:1341-1451
Dĺžka [mm]:4227
Šírka [mm]:1797
Výška [mm]:1576
Rázvor [mm]:2639