TEST: Hyundai Santa Fe Hybrid | Prémiová obývačka

883
Zdroj: František Pisarovič

Mám taký nápad. Poďme sa konečne baviť o Hyundai ako o automobilke relevantnej v každom segmente skrátka preto, lebo ňou je. Najnovšie Santa Fe s full-hybridnou jednotkou totiž dokazuje, že mnohí konkurenti sa od Kórejcov majú čo učiť.

Umenie dobre postaviť veľké SUV je vec, na ktorú dnes musí automobilka vyzrieť. Jedna vec je totiž vytvoriť dostatočne veľkú platformu na to, aby do nej auto zapadlo svojou veľkosťou, no druhou vecou je naučiť jeho kilogramy poslúchať na povel tak samozrejme, ako by ste si to od vozidla za takmer 50-tisíc eur želali.

Papám deti
Zdroj: František Pisarovič

Facelift? Áno aj nie

Zásadne modernizované Santa Fe prichádza len necelé tri roky po uvedení jeho štvrtej generácie s kódovým označením TM. Napriek tomu, že prichádza celkom skoro aj na pomery faceliftov, Hyundai tvrdí, že nových je nielen pár kozmetických detailov, ale aj jeho platforma. Vzhľadom na očividné zmeny v interiéri, ale aj na tvári vozidla, sa však tomuto tvrdeniu dá ľahko uveriť.

Daddy cool. Santa Fe sa po facelifte stalo oveľa sebavedomejším.
Zdroj: František Pisarovič

Facelift síce prichádza pomerne skoro, no Santa Fe prospel. Niekomu môže trocha odvážnejšie tvarovanie v oblasti masky chladiča a svetlometov nevyhovovať, no veľký Hyundai sa s nimi stáva nápadnejším v akejkoľvek farbe. Zadné partie dostali o niečo úprimnejší vzhľad, ktorý vymenil falošné “prieduchy” za elegantnejšie pochrómovanie.

Prospieva mu to. Je to auto ako hora!
Zdroj: František Pisarovič

A napokon, disky kolies. V testovanej výbave sú devätnásťpalcové, s celkom rozumným profilom pneumatiky 235/55 a nerozumne príťažlivým vzhľadom. Dobrou správou je však to, že disky sú krásne nielen v prípade testovaného vozidla, ale aj v iných dostupných variantoch – Hyundai si dal na ich tvare naozaj záležať.

Vzadu sa upustilo od veľkých falošných otvorov, ktoré vystriedali menšie, krajšie a chrómovanejšie
Zdroj: František Pisarovič

Máme bicie, máme aj basy

Môj kamarát tvrdí, že skutočne prémiové auto spoznáte podľa toho, či vie naraz vyhrievať aj odvetrávať sedadlá. V Santa Fe nájdete aj vyhrievané, aj odvetrávané sedadlá (síce nie naraz, ale to nikomu nevadí), ku kritériám prémiovosti by som ale pridal ešte jednu, ktorú Santa Fe spĺňa do bodky: vôňa.

Takto vyzerá príkladný SUV interiér v aute z roku 2021
Zdroj: František Pisarovič

Na selekcii materiálov si dali konštruktéri skutočne záležať, podobne ako na príkladnej ergonómii. Napriek použitiu veľkého (a výborného) 10,25” displeja infotainmentu je veľa funkcií auta dostupných fyzickým tlačidlom vrátane logicky a komfortne rozmiestneného voliča automatickej prevodovky. Audiosystém Krell je skrátka referenčne dobrý a podobne je na tom akustika interiéru.

Skvelá je pozícia za volantom, materiály, vôňa aj spracovanie
Zdroj: František Pisarovič

Ste z toho celkom unesení, no potom siahnete na stropnicu vozidla a vaše brušká prstov pocítia chladivo jemný povrch zo syntetickej brúsenej kože. Ten má dve výhody: dá sa naň kresliť prstom a nič antistresovejšie nemá ani konkurencia. Priestoru je tu prebytok v prvej i v druhej rade sedadiel, samozrejme ale aj za nimi: 634 až 831 litrov. Po sklopení druhej rady dokážete previezť až 1 704 litrov nákladu.

Vzadu je miesta viac než dosť
Zdroj: František Pisarovič

Hlavné mesto komfortu

Hyundai má veľké šťastie v tom, že vyvinul veľmi dobrú hybridnú jednotku. Prepĺňaný štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 132,2 kW (180 koní), ktorý je spriahnutý so 44-kilowattovým (60 k) elektromotorom cez zamatovú 6-stupňovú prevodovku s hydromeničom.

Hybridná jednotka je perfektne až zamatovo vyladená
Zdroj: František Pisarovič

Táto kombinácia funguje hospodárne a jemne, navyše s pridanou hodnotou perfektnej stability smeru, ktorú dodáva podvozok tohto auta. Áno, s pohotovostnou hmotnosťou lietajúcou medzi 1 796 až 1 931 kilogramami má auto dostatočné množstvo hmoty, aby vedelo nerovnosti žehliť s gráciou, no dobrá práca na podvozku s ním dovoľuje sebavedomo narábať.

Vo výbave Premium navyše dostanete stropnicu, na ktorú sa dá kresliť!
Zdroj: František Pisarovič

Hybridná jednotka pritom v praxi dokáže jazdiť aj za hodnoty v intervale od 7,3 do 7,8 litra na stovku, a čo je podstatnejšie, zachováva si v týchto číslach konzistenciu. A taký je nový Hyundai Santa Fe: Konzistentne prekvapujúci dobrý produkt.

Základná cena modelu – Hyundai Santa Fe Hybrid 1,6 T-GDi Elegance: 42 490 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Santa Fe Hybrid 1,6 T-GDi Premium: 46 090 €
Euro NCAP: 5*
Záruka: 5 rokov / neobmedzená
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:132,2(180) / 5500
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :265 / 1500 - 4500
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:169 (230) / 5500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,1
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:6,8 - 7,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:634 - 831 / 1704
Objem nádrže [l]:67
Prevádzková hmotnosť [kg]:1796 - 1931
Rozmer pneumatík:225/60 R18
Dĺžka [mm]:4785
Šírka [mm]:1900
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2675
Mrkni naše nové video: